مخالفت انگلیس با استرداد شهروندان عضو داعش خود از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، از سال 2019 تاکنون تنها 10 کودک متعلق به خانواده های داعشی تبعه انگلیس به این کشور باز گردانده شده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه تلگراف، دولت انگلیس از بازگرداندن دهها شهروند خود در زندان ها و کمپ های تحت کتنترل کردهای سوریه خودداری می کند. دولت انگلیس اعلام کرده است که به دلایل امنیتی حاضر نیست اتباع این کشور را که به سوریه رفته و به داعش گرویده اند، به خانه باز گرداند.

بر اساس گزارش تلگراف، دولت انگلیس به صورت محدود با بازگشت چند کودکی که سرپرست ندارند موافقت کرده است. بنابراین، از سال 2019 تاکنون تنها 10 کودک بی سرپرست به انگلیس باز گردانده شده اند.

این روزنامه تعداد زنان و کودکان تبعه انگلیس در زندانها و کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه را بیش از 60 تن عنوان کرده است. با این حال، دولت انگلیس نه تنها حاضر به بازگرداندن زنان عضو داعش نیست بلکه تابعیت برخی از آنها را نیز لغو کرده است.

برخی کشورهای غربی با استرداد اتباع عضو داعش خود از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه ، علیرغم درخواست مقامات کرد سوریه و ایالات متحده مخالفت می کنند اما برخی کشورها مانند فرانسه اقدام به بازگرداندن تعداد قابل توجهی از اتباع داعشی خود از این منطقه کرده اند. پاریس تاکنون 160 زن و کودک وابسته به داعش را به کشور باز گردانده است.

ریچارد بارت، مقام ارشد امنیتی سابق دستگاه اطلاعاتی MI6 این کشور بازگرداندن زنان عضو داعش تبعه انگلیس به این کشور را به نفع دولتش دانسته است زیرا به گفته او، ادامه حضور این افراد در سوریه به تندروتر شدن آنها کمک می کند در حالی که در صورت حضور آنها در انگلیس، آنها تحت مراقبت مداوم دستگاههای اطلاعاتی خواهند بود.

کد خبر 2763993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha