بیش از ٢ هزار و ۶۴۰ زن و دختر ایزدی هنوز هم در دست داعش اسیر هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس "نسل‌کشی ایزدی‌ها" می‌گوید که بیش از ٢ هزار و 640 دختر و زن کرد ربوده‌شده‌ی ایزدی در دست داعش باقی‌مانده‌اند و سرنوشت آنها مشخص نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، پَریز عمر، یکی از برگزارکنندگان این کنفرانس روز دوشنبه ١٣ آذرماه ۱۴۰۲، به کوردستان ۲۴ گفت: «بیش از ۲ هزار و 640 دختر و زن ایزدی همچنان در کنترل جنگجویان داعش هستند و این در حالی است که داعش در هیچ جایی حضور علنی ندارد».

خانم پریز عمر افزود: «وظیفه‌ی هر فرد کردی است که به دختران و زنان ایزدی کمک کند تا به زندگی عادی خود بازگردند، زیرا بسیاری از آنها اگرچه نجات‌یافته‌اند، اما در وضعیت روحی بدی قرار دارند».

 پریز عمر، زنان نجات‌یافته از دست داعش را "قهرمان و شجاع" توصیف کرد و گفت: «برخی از آنها در مدت ۹ ماه ۱۱ بار فروخته شدند، شکنجه شدند و رنج‌های زیادی متحمل شدند، اما مقاومت کردند و توانستند خود را نجات دهند».

وی این زنان را قهرمانان کردستان نامید و گفت: «باید در هر خیابانی در کردستان مجسمه‌ی این زنان نصب شود». و افزود: «این زنان هنوز برای بازگشت به زندگی عادی خود و مناطق خود به کمک نیاز دارند».

دفتر نجات گروگان‌های ایزدی اعلام کرده است که داعش بیش از ۶ هزار و ۴۱۷ کرد ایزدی را در سال ۲۰۱۴ ربود. از این تعداد ٣ هزار و ۵۴۸ نفر زن و ۲ هزار و ۸۶۹ نفر مرد بودند.

به گفته‌ی این دفتر، ٣هزار و ۵۶۸ دختر و زن ایزدی از دست داعش نجات‌یافته و ٢هزار و ۶۴۰ تن دیگر همچنان مفقود هستند.

کد خبر 2764075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha