هزینه کرد ۵۶۵ میلیارد تومان بنیاد برکت برای توسعه گلخانه های کردستان

رئیس بنیاد برکت کردستان گفت: با توجه به ظرفیت های مطلوب استان در بخش گلخانه، ۵۶۵ میلیارد تومان از سوی این بنیاد برای رونق و شکوفایی گلخانه های کردستان اختصاص یافته است.

مهدی طالبی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: کشت گلخانه ای در سال های اخیر به دلیل مزیت هایی که نسبت به کشت در فضای باز دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: کشت گلخانه ای به روش هیدروپونیک راهکاری مهم در صرفه جویی مصرف آب، جلوگیری از هدر رفت این منابع پایه و افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

رئیس بنیاد برکت کردستان افزود: با توجه به ظرفیت های مطلوب استان در این زیربخش از کشاورزی، ۵۶۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد برکت برای رونق و شکوفایی گلخانه های استان اختصاص یافته است.

طالبی ادامه داد: این نهاد توانسته با بهره برداری از ۱۰ هزار طرح تولیدی در بخش های مختلف گام بزرگی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال در کردستان بردارد.

وی یادآور شد: کشت هیدروپونیک یا آبکشت، شیوه کشت بدون خاک است و در این نوع از کشت، متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه گیری کرده و با استفاده از آبی که به گیاه داده می شود و با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و کنترل گیاه توسط مواد نگهدارنده بی اثر مانند «پرلیت» عملاً نیاز به خاک کاهش می یابد.

رئیس بنیاد برکت کردستان بیان کرد: مصرف آب در چرخه بسته در شرایط کشت محصولات گلخانه ای به روش هیدروپونیک مزیتی مهم نسبت به گلخانه های خاکی و کشت در فضای باز است به طوری که نسبت به کشت گلخانه های خاکی حدود ۵۰ و کشت باز حدود ۳۰ درصد کاهش مصرف دارد و علاوه بر آن تولید محصولات کشاورزی نیز ۳۰ درصد افزایش می یابد.

کد خبر 2764077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha