اعلام آمادگی شرکت های خارجی برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان متشکل از شش شرکت نفتی خارجی برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کردپرس، انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان موسوم به APIKUR، متشکل از شش شرکت نفتی خارجی، با انتشار بیانیه ای نسبت به پیامدها ادامه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان هشدار داد و برای ازسرگیری صادرات نفت این منطقه اعلام آمادگی کرد.

این موسسه خارجی در بیانیه خود که در وبسایت آن انتشار یافته، از دعوت نشدن این شرکت ها به نشست های میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق اعتراض کرده و گفته است از وضعیت مذاکرات بر سر نفت اقلیم کردستان اطلاعی ندارد.

این موسسه قراردادهای گذشته خود با اقلیم کردستان را معتبر دانسته اما برای مذاکره بر سر نحوه بستن قراردادهای جدید اعلام آمادگی کرده است.

 انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان نسبت به پیامد اقتصادی ادامه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان هشدار داده است.

شرکت های عمده نفتی خارجی عضو انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان برای مذاکره با دولت اقلیم کردستان، دولت مرکزی عراق و دیگر طرفها ابراز آمادگی کرده است.

صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از ماه مارس 2023 به دنبال محکوم شدن ترکیه به نقض توافق با بغداد بر سر انتقال نفت اقلیم کردستان از خاک ترکیه متوقف شده است. زیان حاصل از توقف صادرات نفت اقلیم کردستان حدود 7 میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 2764078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha