درآمد ۲۶۴ میلیارد تومانی شهرداری و دهیاری های کردستان از محل مالیات

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: در ۸ ماهه منتهی به آبان سال جاری ۲۶۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به شهرداری و دهیاری های استان پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، مصطفی فعله گری با اشاره به اینکه براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می شوند، گفت: مالیاتی از مردم اخذ می شود، برابر قانون باید برای آنها نیز هزینه شود.

وی اظهار کرد: حدود هزار و ۷۲۲ نقطه شهری و روستایی در استان به طور دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار هستند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: در بین تمام نقاط شهری و روستایی استان، شهرداری سنندج با رقمی بیش از ۶۸ میلیارد تومان، شهرداری سقز با مبلغی بیش از ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، شهرداری مریوان با ۲۳ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان و شهرداری بانه با ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ترتیب بیشترین مبالغ را در این مدت دریافت کرده اند.

فعله گری ادامه داد: به شهرداری قروه ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، شهرداری کامیاران ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، شهرداری بیجار ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، شهرداری دهگلان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، شهرداری دیواندره ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، شهرداری کانی دینار ۲ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان و به شهرداری سروآباد ۸۴۳ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در ۸ ماهه امسال پرداخت شده است.

وی یادآور شد: شهرداری های سریش آباد یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان، دلبران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، یاسوکند ۵۷۴ میون تومان، بلبان آباد ۵۲۵ میلیون تومان، زرینه ۳۴۴ میلیون تومان، اورامان تخت ۵۲۲ میلیون تومان، صاحب ۵۱۰ میلیون تومان، آرمرده ۳۷۹ میلیارد تومان، دزج ۳۶۵ میلیون تومان و شهرداری موچش ۵۴۵ میلیون تومان دریافت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه افزون بر شهرها همه روستاهای دارای دهیاری و بدون دهیاری نیز شامل این پرداخت ها شده اند، بیان کرد: به عنوان نمونه دهیاری روستای آساوله بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، دهیاری روستای دوشان از توابع شهرستان سنندج یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان و دهیاری روستای مالوجه قروه ۶۸۵ میلیون تومان از عوارض مالیات بر ارزش افزوده بهره مند شده اند.

کد خبر 2764091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha