تدوام نواقص پایانه مرزی رازی خوی ٦ ماه بعد از افتتاح

سرویس آذربایجان غربی- پایانه مرزی رازی خوی که با وجود نقص فنی توسط وزیر راه و شهرسازی تیر ماه امسال افتتاح شده بود، اکنون ٦ ماه بعد از افتتاح همچنان در تیررس انتقاد است و بازرس‌کل استان آذربایجان غربی در باره آن می گوید: مشکلات کنونی موجود در این پایانه ارائه خدمات عمومی را تا حدود زیادی مختل کرده است.

به گزارش کردپرس، پس از ٤ سال وعده های ناکام مانده، عاقبت اول تیر ماه ١٤٠٢ طرح توسعه پایانه مرزی رازی خوی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، اما همزمان با افتتاح، طبق اطلاعیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی؛ این پایانه دچار نقص شد!

هرچند افتتاح این پروژه ملی بعد از چهار سال وعده و وعید به صورت ناقص شکل گرفت، با این حال این پایانه امسال بیشترین تردد مرزی را در آذربایجان غربی در چند مرحله سپری کرده، اما هنوز هم با وجود نواقص مورد انتقاد است. به نحوی که ارائه خدمات عمومی به دلیل مشکلات آن مختل شده است!

در همین خصوص بازرس‌کل استان آذربایجان غربی هم در سفری یک روز به خوی از نواقص این پایانه مرزی انتقاد کرد.

بر اساس گزارش سازمان بازرسی؛ محبوبی با اشاره به اهمیت وجود گمرکات و پایانه‌های مرزی در استان از جمله پایانه مرزی رازی خوی و نقش آنها در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان، گفت: مشکلات کنونی موجود در این پایانه که عملا ارائه خدمات مطلوب عمومی را تا حدود زیادی مختل کرده، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

او بر لزوم تسریع در ساماندهی و بازنگری در ساختار پایانه از طریق نظرخواهی از کارشناسان و متصدیان امر و انعکاس نتایج آن به مسئولان کشوری به‌منظور طرح موضوع، جهت بازنگری و تصمیم گیری در شورای ساماندهی پایانه های کشور، تاکید کرد.

بازرس کل استان در ادامه درخصوص مسائل و مشکلات مربوط به بازسازی و تکمیل مناطق آسیب دیده از زلزله سال۱۴۰۱ شهرستان نیز اظهار کرد: اقدامات خوب و قابل قبولی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و متولیان امر بازسازی مناطق زلزله صورت گرفته اما نگرانی‌ها از سوی اهالی مناطق زلزله زده و طرح مشکلات توسط این افراد کماکان وجود دارد که باید با مدیریت جهادی و حضور میدانی و توجه جدی مسئولین امر نسبت به رفع دغدغه‌های مردم اقدام شود.

 به گزارش کردپرس، مرز "رازی" یکی از ٣ مرز رسمی ایران با ترکیه و تنها مرز ریلی ایران با این کشور است که در نقطه مقابل استان وان در ترکیه قرار دارد اما تا پیش از این در وضعیت بسیار نابه سامانی به سر می برد و همچنین راه دسترسی از خوی تا قطور و رازی نیز بسیار نامساعد بوده و در خور یک پایانه مرزی نیست.

ساختمان جدید این پایانه از ٥ سال پیش همانند بسیاری از پروژه های دیگر آذربایجان غربی بارها با وعده افتتاح و ناکامی روبه رو بوده است و از زمستان ١٣٩٩ تا زمستان ١٤٠٠ و از بهار ١٤٠٠ تا بهار ١٤٠١ افتتاح این پروژه همچنان به زمان دیگری موکول می شود. تا اینکه اول تیر ماه ١٤٠٢ به صورت ناقص به افتتاح رسید.

این پروژه در سه طبقه شامل طبقه اول مخصوص ورود و خروج مسافران، طبقه دوم مخصوص ترانزیت و طبقه سوم قسمت اداری ساخته شده است، اما در آستانه افتتاح، وجود مشکل فنی باعث آبگرفتگی سالن شد و پروژه ای در حال افتتاح دچار نقص فنی شد.

وضعیت کنونی پایانه هم ٦ ماه بعد از افتتاح توسط وزیر راه و شهرسازی اکنون مورد انتقاد بازرس کل استان قرار گرفته است.

کد خبر 2764134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha