پایانه مرزی رازی افتتاح نشده، دچار نقص شد!

سرویس آذربایجان غربی- ، اجرای طرح جدید پایانه مرزی رازی طی ٥ سال اخیر وعده های بیشماری را برای افتتاح پشت سر گذارنده است و اکنون در آستانه افتتاح، طبق اطلاعیه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی؛ این پایانه دچار نقص شده و در حال تعمیر است.

به گزارش کردپرس، مرز "رازی" یکی از ٣ مرز رسمی ایران با ترکیه و تنها مرز ریلی ایران با این کشور است که در نقطه مقابل استان وان در ترکیه قرار دارد اما تا پیش از این در وضعیت بسیار نابه سامانی به سر می برد و همچنین راه دسترسی از خوی تا قطور و رازی نیز بسیار نامساعد بوده و در خور یک پایانه مرزی نیست.

ساختمان جدید این پایانه از ٥ سال پیش همانند بسیاری از پروژه های دیگر آذربایجان غربی بارها با وعده افتتاح و ناکامی روبه رو بوده است و از زمستان ١٣٩٩ تا زمستان ١٤٠٠ و از بهار ١٤٠٠ تا بهار ١٤٠١ افتتاح این پروژه همچنان به زمان دیگری موکول می شود. اکنون در بهار ١٤٠٢ مسئولان وعده افتتاح آن را طی روزهای آتی داده اند.

این پروژه در سه طبقه شامل طبقه اول مخصوص ورود و خروج مسافران، طبقه دوم مخصوص ترانزیت و طبقه سوم قسمت اداری ساخته شده است، اما در آستانه وعده اخیر افتتاح، وجود مشکل فنی باعث آبگرفتگی سالن شده و اکنون ساختمان نیاز به تعمیرات دارد. در واقع پروژه ای که هنوز افتتاح نشده دچار نقص فنی شد.

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این خصوص طی اطلاعیه ای اعلام کرد: «به اطلاع مردم عزیز، فعالان رسانه ای و فرهنگی استان آذربایجان غربی می رساند با عنایت به اینکه روزهای آتی، پایانه مرزی رازی میزبان مهمانانی از مقامات بلند پایه کشور عزیزمان و همچنین کشور ترکیه برای بهره برداری رسمی از این مرز استراتژیک و مهم خواهد بود، به رسم میزبانی و پیروی از خصیصه مهمان نوازی مردم آذربایجان غربی، عملیات آماده سازی مرز از زیباسازی تا فضاسازی آن آغاز شده است که حین استفاده از ماشین آلات آتش نشانی برای نظافت نمای ساختمان بدلیل فشار بالای آب و بارندگی شدید، موجب شکستگی شیشه و نفوذ آب به داخل سالن و در پی آن بلافاصله نسبت به تعویض شیشه و تعمیر کامپوزیت زیره آن اقدام شد».

در ادامه این اطلاعیه از ساختمان پایانه رازی به عنوان یکی از زیرساخت مهم توسعه در استان نام برده شده و آمده است؛ «این پایانه مرزی با هدف توسعه تبادلات بین دو کشور و تسهیل تردد مسافران با تکیه بر توان فنی و عملیاتی مهندسان بومی به زیباترین شکل ممکن ساخته شده و با توجه به حجم بالای تردد موجود در آن بعنوان پرترددترین مرز زمینی مسافری کشور انجام امور نگهداری و تعمیراتی مرزی به صورت مستمر جریان دارد و هیچ نگرانی بابت این زیرساخت مهم توسعه در استان بلند قامت آذربایجان غربی وجود ندارد. امید است دغدغه، نگرانی و نقدهای کلیه هم استانی های عزیز و هموطنان سراسر کشور در نهایت در راستای توسعه و تعالی باشد و نتایج آن عاید همگان شود».

به گزارش کردپرس، اجرای طرح جدید پایانه طی ٥ سال اخیر وعده های بیشماری را برای افتتاح پشت سر گذارنده است.

فاز اول این پروژه در آذرماه سال ۹۷ با مبلغ قرارداد ۸۱ میلیارد ریال به اتمام رسید که شامل محوطه‌سازی ایست اختیاری و عملیات ساماندهی و بهسازی رودخانه قطور بطول ۶۰۰ متر ، احداث پل ارتباطی به طول ۳۵ متر ،آماده سازی محوطه سایت اجباری به مساحت ۳۰ هزار مترمربع ، اجرای دیوار محیطی و تثبیت ترانسه بود.

مرحله اول فاز دوم نیز با مبلغ قرارداد ۲۲۰ میلیارد ریال اجرای محوطه سازی و احداث ساختمان‌های جانبی پایانه مرزی، اجرای کف‌سازی بتنی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع، احداث سر درب‌های ورودی و خروجی، احداث سه دستگاه سرویس بهداشتی، ساختمان‌های موتورخانه، دیزل ژنراتور و ساختمان تاسیسات برقی جمعا به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع، اجرای تاسیسات زیربنایی محوطه و تکمیل دیوار محوطه را شامل می‌شود.

مرز "رازی" یکی از شلوغ ترین مرزهای مسافری کشور به شمار می رود اما جاده منتهی به مرز و زیر ساخت هایش در خور یک پایانه مرزی نیست.

کد خبر 2757230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha