آمریکا متحد خوبی برای کردها نیست

سرویس جهان- مت بروفیلد معتقد است آمریکا از کردها استفاده ابزاری می کند و در وقت تنگنا آنها را رها می کند.

به گزارش کردپرس، مت برومفیلد، ناظر مسائل کردها  در یادداشتی که در نشریه فریدم نیوز منتشر شده، معتقد است آمریکا همواره از کردها استفاده ابزاری کرده است.

 او با یادآوری این که هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا در دهه 1970 از کردهای عراق به عنوان دارایی ارزشمند نگاه کرد اما بعدا با حمایت از دولت وقت بغداد آنها را رها کرد و هزاران تن از کردهای این کشور جان خود را از دست دادند، هشدار داده است کردها نباید فریب حمایت های موقت آمریکا را بخورند.

هم- بنیانگذار مرکز اطلاعات روژاوا که تحولات مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را رصد می کند، با اشاره به این که آمریکا در حال حاضر خود را متحد کردهای سوریه معرفی کرده، هشدار داده است ممکن است کردهای سوریه نیز به چنین سرنوشتی دچار شوند.

 او با اشاره به این که آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ کردهای سوریه را در مقابل تهدیدهای ترکیه رها کرد تا ترکیه جنگی فراگیر علیه کردهای سوریه آغاز کند، نوشت: آمریکا ترکیه را به کردها ترجیح می دهد.

او همچنین با اشاره به این که مقامات زیادی از آمریکا همپیمانی با نیروهای تحت رهبری کردهای سوریه را موقتی و تاکتیکی توصیف کرده اند، هشدار داده است که این مسئله می تواند به معنی رها شدن کردها در برابر حملات سهمگین دیگر از سوی ترکیه باشد.

مت برومفیلد یادآوری کرده است که قدمت خیانت غرب به کردها به بیش از یک قرن می رسد، معتقد است حمایت طولانی مدت آمریکا از کردها در راستای منافع این کشور نیست و کردها نباید انتظار داشته باشند واشنگتن همپیمانان استراتژیک مانند ترکیه را رها کند و آنها را حمایت کند.

کد خبر 2764144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha