تاکید جو بایدن بر ادامه همکاری آمریکا با نیروهای کرد در عراق و سوریه

سرویس جهان- رئیس جمهور آمریکا در نامه ای خطاب به کنگره و سنا، بر ادامه حمایت نظامی از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردهای سوریه تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه ای به روسای مجلس نمایندگان این کشور یا کنگره و سنای این کشور آنها از چگونگی اعزام نیرو به کشورهای مختلف بویژه خاورمیانه مطلع کرده است.

در این نامه که در وبسایت کاخ سفید منتشر شده، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که نیروهای نظامی این کشور با هدف مقابله با گروههای تندرو و تروریستی از جمله داعش به مناطق تحت کنترل کردها در عراق و سوریه اعزام شده است.

جو بایدن درباره حضور نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفته است که این نیروها در مناطق مهم و به منظور عملیات علیه تهدیدهای امنیتی و تروریستی و با همکاری نیروهای زبده محلی مستقر شده اند.

رئیس جمهور آمریکا درباره همکاری این کشور با نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق نیز گفته است نیروهای نظامی آمریکا در عراق به کمک و مشاوره نظامی به عناصر منتخب نظامی نیروهای امنیتی عراقی شامل نیروهای امنیتی کرد عراق اقدام کرده اند.

جو بایدن گفته است این کمک ها و حمایت ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2764172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha