کارگزاران، کلاه سر مرزنشینان گذاشته‌اند

سرویس کرمانشاه _ امام جمعه پاوه گفت: در مقابل تخفیفی که دولت در مرز برای این مردم فقیر قائل شده است، کارگزاران به‌جای مساعدت کلاه سر مرزنشینان گذاشته‌اند و از مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان تنها ۲۳ میلیارد به مردم فقیر داده شده است.

به گزارش کردپرس؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه پاوه گفت: اسرائیل هم شاید بتواند جمعی از فلسطینیان را از بین ببرد و غزه را ویران کند ولی اسلام شکست نخواهد خورد و الله‌اکبر و حسبنا الله و نعم الوکیل تعطیل نخواهد شد؛ این‌ها کور خوانده‌اند.

وی افزود: در دوران بنی‌عباس برای یکی از خلفای عباسی خبر آوردند که روم فلان کار و فلان کار را در مرز بین اسلام و روم انجام داده است. خلیفۀ عباسی گفت: این کار از قدرت آنها نیست بلکه از ضعف ماست؛ ما خودمان ضعیف هستیم

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش به حیف‌ومیل نمودن حقوق مرزنشینان پرداخت و گفت:  چندی پیش یکی از مسئولان پاوه پیش من آمد و گفت؛ حق‌وحقوق بسیاری از مرزنشینان پاوه حیف‌ومیل شده است و گزارش مفصلی ارائه داد که در۵ سال اخیر کالای زیادی وارد شده و مردم کارت‌های مرزنشینی شهرستان پاوه را تحویل چند نفر داده‌ تا با آن تجارت نمایند و و از محل کارتهای مرزنشینی، این افراد در طول این ۵ سال ۲۳۳ میلیارد تومان به دست آورده‌اند که قرار بر این بوده این کارگزاران با نظارت مسئولان ماهیانه به هر نفر مبلغ ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که این کار را نکرده اند

وی گفت: در مقابل تخفیفی که دولت در مرز برای این مردم فقیر قائل شده است، کارگزاران به‌جای مساعدت کلاه سر مرزنشینان گذاشته‌اند و از مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان تنها ۲۳ میلیارد آن یعنی ۱۰ درصد به مردم فقیر داده شده و ۹۰ درصد آن هنوز بلاتکلیف است.

ماموستا قادری عنوان کرد: از فرماندار و ریاست دادگستری پاوه انتظار دارم به قضیه ورود کنند چون ۲۱۰ میلیارد تومان پول مردم به جیب بعضی افراد رفته و توقع این است این مبلغ را به مردم برگردانند.

وی همچنین به درگذشت پروفسور ثریا خدامرادی اشاره کرد و گفت: خانم خدامرادی با یک نفر اهل همدان ازدواج کرده و به آلمان رفته‌ بودند و در آنجا پس تحصیل و تحقیق به درجه پروفسوری رسیده‌اند ولی قبل از اتمام آخرین تحقیقاتی که در دست داشتند اجل به خانم پروفسور ثریا خدامرادی مهلت نداد و فوت کرد. برای این مرحومه که در غربت و به‌دوراز خانواده فوت کرده است، درخواست رحمت و مغفرت و برای بستگانش درخواست صبر جمیل و برای مردم شریف روستای خانقاه نیز اجر جزیل را خواستاریم.

کد خبر 2764181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha