قرارگاه رونق اشتغال در استانهای زاگرس‌نشین تشکیل می شود

سرویس ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در جلسه بررسی مشوق های سرمایه گذاری در استان ایلام، اظهار کرد: دولت قرارگاه رونق اشتغال در استانهای زاگرس‌نشین تشکیل داده و بر همین اساس مشوق‌های سرمایه گذاری در استان برای سرعت بخشیدن به مسئله اشتغال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید برنامه‌های عملیاتی خود را به منظور شناسایی و معرفی مشوق‌های سرمایه گذاری ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه به دنبال افزایش اشتغال و سرعت بخشیدن به مسئله سرمایه‌گذاری در استان هستیم، اضافه کرد: از هرگونه فرآیند برای تسریع در روند سرمایه‌گذاری در استان حمایت می‌کنیم.

عباسی یادآور شد: اجرای مصوبات قرارگاه رونق اشتغال در استان‌های زاگرس‌نشین مورد تاکید شخص رییس جمهور است بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی که در ایجاد اشتغال تاثیرگذار هستند، باید ظرفیت‌ها و برنامه‌های خود را برای رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان ایلام ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های مشوق های سرمایه‌گذاری توسط هر دستگاه باید ارایه شود، افزود: معافیت های مالیاتی، ارایه خدمات در زمینه اقساطی کردن زمین، آب و برق، تسهیلات ویژه سرمایه‌گذاری و... برای سرمایه‌گذاری و رونق اشتغال در استان ایلام بسیار حائز اهمیت است.

عباسی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام به نوعی هر یک تسهیلات و مشوق‌های ویژه خود را به استانداری ایلام در قالب یک بسته ارائه کنند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی بسته‌های حمایتی خود را باید بر اساس اسناد فرادستی، مزیت های نسبی، الزامات اجرایی، آمایش سرزمینی، تامین مالی، محیط زیست و... ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تا ۱۰ روز آینده فرصت دارند این بسته های حمایتی را ارائه دهند.

به گزارش کردپرس، پیرو دستور رییس جمهور مبنی بر تشکیل کارگروه رفع موانع اشتغال در استان‌های غربی و زاگرس‌نشین شامل ۶ استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، قرارگاه اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین در این استان‌ها تشکیل می‌شود.

بر این اساس مقرر شده است هر ۶ استان زاگرس‌نشین برنامه توسعه و ایجاد اشتغال خود را جداگانه به نهاد ریاست جمهوری ارائه کنند.

کد خبر 2764184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha