سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری آمریکا در صنعت نفت اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش یک شرکت تازه تاسیس آمریکایی در اقلیم کردستان، شرکت های آمریکایی بیش از 5 میلیارد دلار در صنعت نفت اقلیم کردستان سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش کردپرس، شرکت تازه تاسیس صنعت نفت اقلیم کردستان متشکل از 7 شرکت نفتی خارجی که بیشتر آنها آمریکایی هستند، در تازه ترین گزارش خود از سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری شرکت های آمریکایی در صنعت نفت اقلیم کردستان خبر داده است.

مایلز کاگینز، سخنگوی سابق ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا و سخنگوی کنونی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه ای از گسترده تر شدن این شرکت و افزایش اعضای آن خبر داد.

 کاگینز گفته است شرکت های زیرمجموعه انجمن صعت نفت اقلیم کردستان یا به طور اختصار آپیکور، به تنهایی بیش از 50 درصد از تولید نفت خام در اقلیم کردستان را  بر عهده دارند.

سخنگوی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان عراق هدف از تشکیل این شرکت را تلاش برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق و تامین منافع، این شرکتها، کارمندان و کشور عراق عنوان کرده است.

 شرکت وسترن زاگرس آمریکا شب گذشته با انتشار بیانه ای پیوستن خود به انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان را اعلام کرد. این شرکت خود را یک شرکت خصوصی آمریکایی معرفی کرده و گفته است از سال 2005 تاکنون در میدان های نفتی گرمیان و کردامیر فعال بوده و بیش از یک میلیارد دلار برای یافتن نفت و گاز در این میدان ها سرمایه گذاری کرده است.

آمریکا همچنین 250 میلیون دلار برای توسعه میدان های گازی کورمور و چمچمال سرمایه گذاری کرده است. با این حال برخی شرکت های بزرگ نفتی آمریکا مانند شورون و اکسون موبیل یا به طور کلی اقلیم کردستان را ترک کرده و یا سهام خود در میدان های نفتی اقلیم کردستان را به حداقل رسانده اند.

کد خبر 2764189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha