۱۱۲ میلیارد تومان از مزایای مرز هنگه ژال بانه به مرزنشینان پرداخت شد

سرویس کردستان - فرماندار شهرستان بانه گفت: در ۳۸ روز کاری در بازارچه موقت هنگه ژال بانه بیش ۱۱۲ میلیارد تومان به مرزنشینان بانه پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، کمال خدری در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه که با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: فرصت طلبان تلاش می کردند که مرزنشینان از کمترین مزایای مرزی برخوردار شوند اما برای برخورداری این قشر ما پیگیری های انجام دادیم و هر مرحله استفاده از کارت مرزنشینان سه میلیون تومان به مرزنشین پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ معابر موقت هنگه ژال و گله سور بنابر دلایلی تعطیل شد از همان ابتدا تلاش برای بازگشایی این معابر در دولت های گذشته آغاز شد اما بی نتیجه ماند که در دولت سیزدهم با تلاش دولت مردان این امر محقق شد.

فرماندار شهرستان بانه با بیان اینکه بازگشایی معبر موقت هنگه ژال بانه تحولات زیادی به لحاظ اقتصادی ایجاد کرده است، افزود: معبر موقت هنگه ژال در دوازدهم شهریور ماه امسال با حضور استاندار کردستان افتتاح شد و در اول آبان ماه فعالیت تجاری در این بازارچه موقت با ساز و کار جدید آغاز شد.

خدری ادامه داد: بر اساس قانون تمام مرزنشینان ساکن در ۲۰ کیلومتری مرز از مزایای این مرز بهره مند شدند و ۲۵ روستا که خارج از محدوده مشخص شده بودند از مزایای آن محروم شدند.

وی با تاکید بر اینکه مرزنشینان واقعی باید از مزایای این مرز برخوردار شوند، یادآور شد: برای برخورداری روستاهای محروم از مزایای این بازارچه پیگیرهای انجام شده و تلاش می شود این روستاها نیز از این مزایا برخوردار شوند.

فرماندار بانه با اشاره به شرایط قانونی برای برخورداری از کارت کولبری، بیان کرد: کسانی که سکونت دائمی در روستاهای مرزی دارند و سرپرست خانواده هستند و کارت مرزنشینی دارند باید از مزایای این بازارچه برخوردار شوند.

خدری با بیان اینکه دست های پنهان داخلی و خرجی تلاش می کنند این بازارچه را تعطیل کنند، گفت: کارمندان دولتی، بازنشستگان، اصناف، نهادها، موسسات عمومی غیر دولتی، اشخاص حقوقی و بازنشستگان عمومی و لشکری حق استفاده و بهره برداری از مزایای این مرز را ندارند.

وی اظهار کرد: از زمانی که مرز هنگه ژال بازگشایی شده همه اقشار به شیوه های مختلف از مزایای این مرز برخوردار شدند و قیمت بسیاری از اجناس در بازار کاهش چشمگیری یافته و شاهد حضور بیشتر مسافران در شهر هستیم.

فرمانداری بانه در ارزیابی عملکرد رتبه سوم استانی را کسب کرد

فرماندار بانه با اشاره به ارزیابی عملکرد ادارات توسط دستگاه های مافوق، افزود: ارزیابی عملکرد فرمانداری بانه توسط وزارت کشور انجام شده که در تمامی شاخص بالاترین عملکرد را داشته ایم بانه رتبه سوم استانی را کسب کرد.

خدری ادامه داد: بیش از ۵۰ پست سازمانی در فرمانداری خالی است برخی از کارشناسان فرمانداری بیش از ۶ کار کارشناسی را انجام می دهد و برخی از کارمندان به جای ۷ نفر کار می کنند.

وی یادآور شد: باید تمام ادارات در زمینه عملکرد خود شفاف سازی کنند ادارات شهرستان در زمینه شفاف سازی عملکرد خود ضعف عمل کردند.

فرماندار بانه با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه در بانه تعریف شده، بیان کرد: امسال بیش از ۸۰ کلاس درس به بهره برداری رسید و بیش از ۴۰ کیلومتر راه روستای آسفالت و روکش آسفالت انجام شده و کوخ های بانه با یک خانوار جمعیت گاز رسانی شده است.

خدری گفت: یکی از مهمترین اهداف ما برای آسفالت جاده های روستای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است و ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس به روستاها است.

وی اظهار کرد: مراقبت از اموال دولتی یکی از وظایف مهم مسئولان است و با افرادی که از اموال دولتی سوء استفاده می کنند و در جهت منافع شخصی از آنها بهره می برند به صورت جدی برخورد می شود برخی از افراد در نحوه نگهداری این اموال کم کاری می کنند و افرادی که در این زمینه کوتاهی کنند به دستگاه قضایی معرفی می شود.

فرماندار بانه در بخش دیگری از سخنانش به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کار همه مسئولین، دهیاران و شوراها قرار گیرد بر اساس گزارش های مردمی  افرادی از وقت اداری سوء استفاده می کنند.

خدری ادامه داد: مسئولان ادارات حق حمایت،دخالت و همراهی با کاندیداهای انتخابات را ندارد در صورتی که مسئولی تخلفی در این زمینه انجام دهند از سمت خود عزل می شوند.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر، یادآور شد: شهر به زباله دادن تبدیل شده و زباله ها به صورت منظم جمع آوری نمی شود شرکتی که نمی توانند به تعهدات خودش عملکرد کند باید قراردادش لغو و شرکت دیگر جایگزین شود و یا اینکه شهرداری خود کار جمع آوری زباله ها را انجام دهد.

فرماندار بانه بیان کرد: بعد از سال ها شهرداری هنوز نتوانسته مکانی را برای فعالیت وانت های میوه فروش و دستفروشان انتخاب کند مردم نیاز به آرامش دارند.

خدری گفت: برابر قانون در یازدهم اسفند ماه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود تمامی دستگاه ها در برگزاری انتخابات پرشور و سالم مسئولیت دارند باید برای حضور حداکثری مردم به پای صندوق های رای تلاش کنند.

کد خبر 2764219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha