بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها دغدغه اصلی مسئولان کردستان است

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه بازار، معیشت عمومی و اشتغال فارغ التحصیلان در استان مشکلات پیچیده ای داریم، گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان بالا است و تمام تلاشمان معطوف به رفع بیکاری فارغ التحصیلان است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در نشست عمومی شوراهای افتاء که در محل سالن اجتماعات مرکز بزرگ غرب کشور برگزار شد، پیگیری مسائل معیشتی ماموستایان، اتخاذ راهکار قانونی برای رفع آن و ایجاد منبع مشخص جهت استمرار این مهم را حائز اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه مدت ۲ سال و ۱۸ روز است که توفیق خدمت گذاری مردم در این استان را بر عهده دارم، اظهار کرد: علیرغم خدمات فراوان انجام شده توسط دولت های گذشته، اما مشکلات و موضوعات متعدد در استان به صورت مزمن و انباشته شده، نیازمند پیگیری، کار و تلاش مضاعف است.

استاندار کردستان رویکرد اصلی خود را جلب نگاه ویژه دولت به استان برشمرد و افزود: به اعتقاد مردم این امر تحقق یافته و شاهد عنایت بیش از پیش دولت به استان هستیم.

زارعی کوشا ادامه داد: اگر بر اساس بودجه مصوب، ورود می کردیم، قطعا موضوع آب شرب سنندج تا ۴ سال آینده برطرف نمی شد، همچنین تصفیه خانه شماره ۲ سنندج، مشکل آب شرب بانه، راه آهن، فرودگاه سقز و بسیاری از موارد دیگر با وجود اعتبارات مصوب قطره چکانی به بهره برداری نمی رسید اما امروز به لطف و فضل الهی و به برکت سفرهای رئیس جمهور محبوبمان این موارد منتج به نتیجه شد.

وی یادآور شد: در جریان ۳ سفر رئیس جمهور به کردستان، در قالب ۲ سفر استانی، افزون بر ۳۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان مصوب شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: درصددیم با انتقال آب شهر قروه و دهگلان، بهره برداری از سد ژاوه و سیازاخ، ارتقای پروژه های حوزه زیرساخت  و بهسازی جاده ها، تحولی در حوزه های مختلف در استان کردستان اتفاق بیفتد و بسیاری از مشکلات در مدت زمان کوتاهی به اتمام برسد.

زارعی کوشا با بیان اینکه در حوزه بازار، معیشت عمومی و اشتغال فارغ التحصیلان در استان مشکلات پیچیده ای داریم، گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان بالا است و تمام تلاشمان معطوف به رفع بیکاری فارغ التحصیلان است.

وی از تشکیل کارگروه ویژه برای اشتغال استان های زاگرس نشین با دستور رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: به صورت ویژه با برنامه ریزی مشخص و جذب سرمایه گذاران برای استان در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان تمهیداتی اندیشیده شده است.

استاندار کردستان افزود: توسعه لاستیک بارز که محصول و دستاورد سفر هیات دولت به کردستان است، خوشبختانه آغاز شده و در اینده نزدیک آمادگی ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر را دارد.

زارعی کوشا ادامه داد: با همت و بزرگی مردم استان بعد از ۴۰ روز از سفر هیات دولت به کردستان، با استقبال گرم مردم و دستاوردهای دولت، همچنان شاهد بازخوردهای گسترده ای در سطح کشور هستیم که مایه افتخار و سربلندی ماست.

کد خبر 2764226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha