خبرنگاران کرمانشاهی صاحبخانه می‌شوند

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه از تصویب ساخت شهرک مسکونی خبرنگاران خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این شهرک مسکونی 6 هکتاری همانند دیگر پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت و قیمت مناسب ساخته و آماده تحویل به خبرنگاران عزیز شود.

 به گزارش کردپرس، محمدطیب صحرایی روز یکشنبه 19 آذرماه در نشست شورای مسکن استان که با حضور مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: بیش از 1200 هکتار بافت فرسوده در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد و اگر این بافت با یک طراحی مناسب بازآفرینی شود؛ می تواند بسترساز شکل گیری یک اتفاق خوب و تشکیل یک محدوده زیبا و گردشگری شود.

 وی خاطر نشان کرد: اگر روند ساخت و ساز در این بافت طبق روال فعلی و بدون ضابطه دنبال شود، همین معدود بناهای با هویت در بافت فعلی هم از دست خواهند رفت.

مدیر ارشد استان موضوع پیوست های فرهنگی و اجتماعی در طرح نهضت ملی مسکن و بافت شهری را تنها محدود به نمای ساختمان ها ندانست و گفت: این پیوست های فرهنگی و اجتماعی باید برگرفته از پیشینه و ویژگی های دینی، فرهنگی، سنتی و تاریخی شهر کرمانشاه باشد و تک بعدی نباشد و همه جوانب را در نظر بگیرد. 

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر هیچ نظم بصری، هماهنگی و نقطه اشتراک خاصی میان بناها و مجموعه های مسکونی سطح شهر کرمانشاه به چشم نمی خورد و این وضعیت بسیار تاسف بار است.

صحرایی خاطرنشان کرد: معماری هر شهری باید نمایانگر هویت دینی و فرهنگی و تاریخی مردمان آن دیار باشد.

وی افزود: متاسفانه در بخش هایی از شهر، مسجد وجود ندارد و در شهری که مردمانش مسلمان هستند این موضوع زیبنده نیست و یا برخی محلات مدرسه ندارند و برای مردم گرفتاری های بسیاری ایجاد شده است. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مکان های فرهنگی، تفریحی، آموزشی و مذهبی باید متناسب با استانداردهای شهری جانمایی شوند و سپس برای احداث آن ها اقدام شود.

وی بر ضرورت تعریف مشوق های معنادار برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده و دیگر مجموعه های سطح شهر تاکید کرد و گفت: اگر این تشویق ها و معافیت های مالیاتی دارای جامعیت لازم باشد می تواند بر اصلاح روندهای مخرب در ساخت و سازهای شهری اثر گذار باشد و به تدریج با اقبال عمومی روبرو شود.

صحرایی تاکید کرد: فرهنگ سازی، آموزش، اغناء سازی و تعریف مشوق های معنادار می تواند بسیار اثرگذارتر از جریمه های مالی باشد. 

وی همچنین عنوان کرد: ساخت نماهای شیشه ای و سنگی در مناطق زلزله خیز بسیار خطر آفرین است و باید برای توقف این روند، فرهنگ سازی شود و ضوابط قانونی خاصی را برای آن وضع شود.

استاندار کرمانشاه گفت: نمای ساختمان های دولتی نباید برای مردم خطرآفرین باشد و شهرداری و راه و شهرداری باید با جدیت این ضوابط را در مورد ساختمان های دولتی اعمال کنند.

وی در ادامه از تصویب طرح شهرک خبرنگاران خبر داد و گفت: دوستان خبرنگار در جلسات مختلف خواهان بهره مند شدن از طرح نهضت ملی مسکن بودند که این مطالبه بحق با موافقت مواجه شد.

صحرایی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های مجموعه راه و شهرسازی این وعده محقق شده و در فاز اول ۶ هکتار برای اینکار مشخص شده که در ادامه قابل توسعه است.  

وی در مورد نامگذاری این شهرک گفت: رهبر معظم انقلاب از شهید مرتضی آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم یاد کرده اند و به همین سبب این نام مبارک بر شهرک خبرنگاران نهاده شده است.

 در ادامه این نشست گزارش پیوست های اجتماعی، فرهنگی در طرح نهضت ملی مسکن و سطح شهر توسط اداره راه و شهرسازی ارایه شد.

همچنین گزارشی از طرح های مصوب پروژه های نهضت ملی مسکن، طرح تامین زمین پروژه های نهضت ملی مسکن روستایی و پیگیری پروژه های مشکل دار ارایه شد.

کد خبر 2764254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha