نصب یکی از بلندترین دیواره های صخره نوردی کشور در سنندج/۶ گذرگاه ورزشی احداث می شود

شهردار سنندج گفت: یکی از بلندترین دیواره های صخره نوردی با صرف اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به همت شهرداری سنندج در پارک ۱۰ هکتاری کژوان در ضلع جنوبی مجسمه مقاومت نصب می شود.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در مراسم تقدیر از بانوی کوهنورد که در مجتمع فجر شهر سنندج برگزار شد، گفت: توسعه فضاها و زیرساخت های ورزشی را همواره به عنوان یک اولویت بسیار مهم مورد توجه قرار داده ایم و در این راستا ظرف تقریبا دو سال اخیر اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.

وی با اشاره به راه اندازی ۱۲ ایستگاه ورزش های صبحگاهی در نقاط مختلف شهر سنندج، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ورزش های صبحگاهی در قالب روزهای زوج و فرد انجام می شود.

شهردار سنندج افزود: توسعه شادی و نشاط و تلاش در راستای ارتقای سلامت جامعه از مهمترین اهداف مدیریت شهری در راه اندازی این ایستگاه های ورزشی است.

رشیدی ادامه داد: در کنار این ایستگاه های ورزشی ۶ گذر ورزش نیز با تلاش مجموعه شهرداری سنندج در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است و این مهم در سایر نقاط نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به توجه ویژه به مرمت و احیای ابیدر به عنوان یک اصل و نیاز مهم در شهر سنندج، یادآور شد: ایجاد پارک های بزرگ مقیاس که جمعه اخیر شاهد بهره برداری پارک ۲۰ هکتاری ورزشی فرهنگی روجیار در دامنه کوه آبیدر بوده ایم در کنار افزایش سرانه فضای سبز بستر ارتقای زیرساخت های ورزشی و ایجاد شور و نشاط را در بین شهروندان فراهم کرده است.

شهردار سنندج بیان کرد: در کنار پارک و بوستان های بزرگ مقیاس احداث زمین های چمن مصنوعی فوتبال، زمین والیبال، بسکتبال و غیره در نقاط مختلف شهر با دیدگاه تحقق عدالت اجتماعی توسط شهرداری انجام و این روند رضایتمندی نسبی را در بین شهروندان ایجاد کرده است.

رشیدی با اشاره به احداث دو زمین ورزشی در ناحیه منفصل نایسر به عنوان یکی از حاشیه ترین نقاط شهر سنندج، گفت: معتقدیم همه مردم به ویژه جامعه ورزشی ما سزاوار بهترین خدمات هستم و باید با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از ظرفیت های موجود زمینه توسعه همه جانبه رشته های مختلف ورزشی به ویژه ورزش های همگانی که یکی از رسالت های اصلی شهرداری است را فراهم سازیم.

وی با تاکید براینکه خدمات شهرداری سنندج در حوزه توسعه فضاهای سبز و ورزشی به سمت محله محوری است، اظهار کرد: در توسعه فضاهای ورزشی تنها به فوتبال و ورزش های توپی توجه نکرده ایم و ایجاد زیرساخت های لازم برای سایر فعالین ورزشی نیز مد نظر قرار گرفته است.

شهردار سنندج از احداث یکی از بزرگترین دیواره های صخره نوردی در شهر سنندج خبر داد و افزود: در بازدیدی که از دیواره صخره ای در سلیمانیه داشتیم ایجاد چنین ظرفیتی را در مرکز استان هدف گذاری کردیم و در همین راستا پیمانکار برای اجرای این مهم تعیین شده است.

رشیدی با بیان اینکه ۲ دیوار صخره نوردی به ارتفاع های ۱۳.۵ متر و ۶.۵ متری که براساس استانداردهای جهانی تعریف شده در ضلع جنوبی مجسمه مقاومت در پارک ۱۰ هکتاری کژوان با اختصاص ۴ میلیارد تومان احداث و تقدیم به کوهنوردان و صخره نوردان خواهد شد، ادامه داد: در کنار احداث دیواره های صخره نوردی فضای ۱۰۰ متری برای آموزشی با تجهیزات کامل احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام سعی خود را خواهیم کرد تا ظرف یکی دو ماه آینده این دیواره ها را نصب و تقدیم علاقمندان این رشته ورزشی کنیم.

شهردار سنندج با بیان اینکه کردستان و خاصتا شهر سنندج قهرمانان ورزشی زیادی به خود دیده است، بیان کرد: قطعا ایجاد این ظرفیت نیز بستری برای شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی در رشته صخره نوردی خواهد بود.

کد خبر 2764347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha