عضو مجلس نمایندگان عراق: مسئولیت وضعیت بد معیشتی مردم و شکست دولت بر عهده کسانی است که اقلیم را به امروز رساندند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سوران عمر، عضو مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد که برخی نمایندگان عرب از موضوع حقوق، به عنوان کارتی علیه دولت عراق استفاده می کنند و ما را لایق چیزی نمی دانند و با احساسات حقوق بگیران اقلیم بازی می کنند، وی افزود: «مسئولیت وضعیت بد معیشتی مردم و شکست دولت بر عهده کسانی است که اقلیم را به وضعیت امروز رساندند».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، سوران عمر عضو مجلس نمایندگان عراق در حساب شخصی خود در فیسبوک نوشت: «شب 21 سپتامبر 2023، ما با سه عضو از نمایندگان کمیسیون اقتصاد یوسف کلابی، حسین منیس و محمد نوری دیدار کردیم تا به آنها توضیح دهیم 700 میلیاردی که به اقلیم کردستان ارسال می شود به حقوق مردم اقلیم کردستان تخصیص می یابد و مشکلی ایجاد نکنند، چون در آن روز مدیران بانک ها را احضار کرده و تهدید کرده بودند که اگر پول را به عنوان وام به اقلیم کردستان بفرستند از آنها شکایت خواهند کرد، بعد از یک ساعت بحث آنچه جالب بود سخن یوسف کلابی بود که گفت: «چگونه می توانیم برای شما پول بفرستیم شما هنرمندی به نام حمکو دارید که به امام حسین و حشدالشعبی توهین کرده است»، گفتیم این مورد یک موضع شخصی است و وزیر فرهنگ از ایشان شکایت کرد، سپس قول دادند شکایت نکنند و موافقت کردند که مبلغ مذکور برای تامین حقوق کارمندان به اقلیم ارسال شود.

وی همچنین گفت: «یوسف کلابی از اینکه امروز در اقلیم کردستان همگام با سایر استان های عراق، بە مناسبت پیروزی بر داعش، تعطیل نیست، انتقاد کرد و گفت که فردا از مدیران بانک هایی که به اقلیم کردستان پول ارسال کرده اند شکایت خواهیم کرد!».

سوران عمر اشاره کرد: «ما همیشه به آنها گفته ایم کسی را که مسئول اجرای قانون بودجه است مجازات کنند، مردم اقلیم کردستان و کارگران حقوق بگیر چه گناهی دارند که باید تاوان این اختلافات و درگیری های بین اقلیم و بغداد را بپردازند!، اما متأسفانه همانطور که قبلاً اشاره کردم برخی از نمایندگان عرب از موضوع حقوق و دستمزد به عنوان کارتی علیه دولت عراق استفاده می کنند و ما را لایق هیچ چیزی نمی دانند و با احساسات حقوق بگیران اقلیم بازی می کنند».

این عضو مجلس نمایندگان افزود: «در هفته اخیر تبلیغات انتخاباتی، آنها بابت پولی که برای حقوق ماه سپتامبر و همچنین ماه های ژوئن و جولای کارمندان اقلیم کردستان ارسال می شود شکایت ثبت می کنند. برخی از این شکایات نیز برای ممانعت از ارسال پول دیگر برای سه ماه باقی مانده است».

وی تصریح کرد: «اینکه از ما می خواهند که نفت را تحویل بدهیم تا مشکل بودجه حل شود، تصمیم درستی است اما به دلیل مشکل عوارض استخراج، نفت هنوز تحویل داده نشده است. مسئولیت این وضعیت در اقلیم کردستان، وضعیت بد معیشتی مردم و شکست دولت بر عهده کسانی است که اقلیم را به امروز رساندند».

کد خبر 2764350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha