پیکر ۴ شهید گمنام در کردستان تشییع و تدفین می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور در روز ۲۶ آذر ماه امسال، پیکر ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان کردستان تشییع و تدفین می شود.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ علی کلوندی در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: مناطق غرب و شمال غرب کشور پس از انقلاب دارای افتخارآفرینی و مجاهدت مردمان این منطقه در راه دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: ظرفیت های بسیاری در این منطقه در راستای تبیین جهاد ایثارگران و شهدا وجود دارد که متاسفانه تا کنون نتوانسته این به خوبی آنها را به تصویر بکشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود: در چند ماه اخیر برای شناسایی، جمع آوری و انتشار ظرفیت های حوزه ایثار و شهادت اقدامات خاصی صورت گرفته و در آینده برای مردم استان و حتی کشور به نمایش گذاشته می شود.

سرهنگ کلوندی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که این بنیاد در طول سال های تاسیس به عهده داشته آیین تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام است که می تواند دستاورد و ظرفیت های این حوزه را بیش از پیش به تصویر بکشد.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از مردم کشور در جبهه های رزم حضور داشته اند که به شهادت رسیده و هنوز هم متاسفانه پیکر برخی از این رزمندگان به کشور بازگشته و یا تفحص نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: در چند دهه اخیر بعد از جنگ که پیکر شهدا تفحص می شوند، به مرکز نور جهت تشخیص هویت انتقال داده می شوند که تعدادی از آنها متاسفانه قابل شناسایی نبوده و از این رو به عنوان شهدای گمنام تشییع و تدفین می شوند.

سرهنگ کلوندی هدف از تشییع پیکر شهدا را پاسداشت جایگاه و شأن شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست و گفت: تشییع پیکر شهدا تأثیر ماندگاری در نسل جدید خواهد داشت که مردمی برگزار کردن این مراسم و حضور حداکثری آحاد جامعه از جمله اهداف موردنظر ما است.

وی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته امسال نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در روز ۲۶ آذر، پیکر شهدای گمنام در کشور تشییع می شود که امسال ۲۸۰ شهید در کشور تشییع خواهد شد و سهم استان کردستان ۴ شهید است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود: پیکر شهدا روز ۲۳ آذر به ما تحویل داده خواهند شد که مراسمی تحت عنوان «خوش آمدی قهرمان» نیز همان شب در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان برگزار خواهیم کرد.

سرهنگ کلوندی ادامه داد: همچنین در سنندج پنجشنبه شب در محل دانشگاه کردستان مراسم شبی با شهدا برگزار می شود چند برنامه دیگر نیز در برخی محلات و مدارس سطح شهر سنندج و قروه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شنبه شب نیز در مهدیه سنندج مراسم وداع با شهدای برگزار می شود، یادآور شد: روز یکشنبه هفته آینده ۲۶ آذر ساعت ۱۰ صبح از محل میدان آزادی، این شهدا در شهر سنندج تشییع می شوند و پس از آن در ۴ شهر سنندج، قروه، بیجار و دهگلان تدفین خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: سال گذشته نیز پیکر ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان کردستان تشییع شد که در شهرهای قروه، بیجار، مریوان و سنندج خاکسپاری شدند.

سرهنگ کلوندی گفت: در حال حاضر در ۵۷ نقطه استان شهید گمنام به خاک سپرده شده اند و خوشبختانه مزار بیشتر این شهدا نیز ساماندهی شده است.

کد خبر 2764360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha