دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا برای ۲۳ اثر صنایع دستی ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: برای نخستین بار در یک دوره داوری، نشان ملی مرغوبیت کالا به 23 اثر شاخص صنایع دستی این استان در رشته های مختلف صنایع دستی اعطا شد.

فرزاد شریفی در این خصوص عنوان کرد: از ۲۸ اثر معرفی شده صنایع دستی، ۲۳ اثر در رشته های گلیم بافی، حصیر بافی و چوب، مهر اصالت ملی دریافت کردند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در ۶ دوره گذشته که داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که از ابتدا تا کنون برگزار شده کلا 23 اثر از صنایع دستی استان نشان ملی دریافت کرده اند که خوشبختانه برای نخستین بار امروز همزمان 23 محصول صنایع دستی توسط داوران موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت کالا شدند.

شریفی با بیان اینکه آمار دریافت نشان ملی مرغوبیت کالای استان ایلام به 46 اثر صنایع دستی رسید، یادآور شد: این 23 اثر شامل تعداد 14 گلیم نقش برجسته، 4 گلیم ساده، 4 حصیر و یک صنایع چوبی هستند.

او تاکید کرد: این محصولات دارای شاخص های مختلفی از جمله کیفیت بالا و خلاقیت در طراحی و تولید بوده و بیانگر هویت فرهنگی بومی استان ایلام هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: آثار هنرمندان شرکت کننده از نظر مرغوبیت، اصالت، نوآوری در طرح و اجرا، قابلیت حضور در بازارهای ملی و بین المللی، سازگاری با محیط زیست و قوانین جاری کشور مورد بررسی و داوری قرار گرفتند و دارا بودن این شرایط نشان از منحصربفرد بودن این آثار ارزشمند دارد.

شریفی اظهار کرد: آثار هنرمندانی که در این دوره موفق به کسب نشان ملی شده‌اند، کاندیدای حضور در مراسم داوری دریافت نشان اصالت یونسکو سال آینده خواهند شد.

کد خبر 2764374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha