دستگیری یک نفر در رابطه با انفجار جنگل های بلوط مریوان/ کارخانه شن و ماسه پلمپ شد

سرویس کردستان- روز گذشته ویدیوهایی در فضای مجازی از سوی دوست داران محیط زیست با مضمون انفجار و تخریب جنگل های بلوط مریوان منتشر شد که باعث نگرانی دوستداران محیط زیست و شهروندان کردستانی شد در این رابطه رییس کل دادگستری از دستگیری فرد متخلف و بازداشت موقت او خبر داد.

به گزارش کرد پرس،  بر اساس اعلام مسئولان امر، منشاء انفجار مربوط به فعالیت کارخانه شن و ماسه در نزدیکی روستای ساوا از توابع بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان بود که به گفته مسئولان بیش از حد مجوز صادر شده برای این واحد اقدام به انفجار کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در ارتباط با این اتفاق به ایرنا گفته است: به محض اطلاع از این رویداد، کارشناسان محیط زیست شهرستان مریوان برای بررسی بیشتر به محل اعزام شدند.

اقبال حمیدی اضافه کرد: کارخانه شن و ماسه مجوز انفجار داشته است ولی بیش از ظرفیت و وسعت اعلام و تایید شده اقدام به انفجار کرده که این خلاف قوانین و مقررات است.

وی بیان کرد: دادستان مریوان، نماینده فرمانداری و کارشناسان محیط زیست در محل حاضر شدند و دادستان بلافاصله حکم پلمب این واحد را صادر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: فعالیت این کارخانه خارج از منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان محیط زیست است ولی رسالت ما حفاظت از عرصه های طبیعی است و بی شک مسئولان اعم از اجرایی و قضایی نسبت به تخریب منابع طبیعی بی تفاوت نخواهند بود و با خاطیان براساس قانون برخورد خواهند کرد.

دستگیری فرد متخلف

رییس کل دادگستری استان کردستان نیز در این مورد گفت: با ورود دستگاه قضایی استان دستور توقف مجدد عملیات تصرف این معدن به میزان 17 هزار مترمربع صادر شد و متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: برای متهم به اتهام فک پلمب و تخریب و تصرف اراضی مذکور در این خصوص پرونده قضایی در دادگستری مریوان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: برای این متهم پیشتر به اتهام تخریب و تصرف اراضی ملی، در دادگستری مریوان تشکیل پرونده شده بود.

وی ادامه داد: علیرغم تاکید دستگاه قضایی استان و شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین دستور دادستان شهرستان مریوان مبنی بر توقف عملیات تصرف ، مالک معدن  روز گذشته مبادرت به تصرف مجدد و انفجار در این معدن کرده بود.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد : دستگاه قضایی استان، اقدامات ادارات اجرایی مربوطه که در این خصوص برخلاف قانون اقدام نموده اند و یا مرتکب ترک فعل شده اند را بررسی و رصد نموده و با متخلفین بصورت قاطع برخورد می کند.

کد خبر 2764386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha