۱۰ درصد جمعیت شهرستان بانه مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

سرویس کردستان- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به جمعیت ۱۶۰ هزار نفر شهرستان بانه گفت: در این شهرستان ۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر حدود ۱۰ درصد از جمعیت این شهرستان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

به گزارش خبرنگار کرد پرس بابک امینی عصر چهارشنبه در جشنواره علمی- ترویجی و تکریمی زکات شهرستان بانه  با بیان اینکه کمیته امداد بانه ماهیانه بیش از ۹ میلیارد تومان به مددجویان مستمری پرداخت می کند، افزود: ۱۰ هزار و ۶۷ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) زن و ۶ هزار و ۴۶۱ نفر مرد هستند و هفت هزار و ۳۸۳ خانوار ماهیانه از این نهاد حمایتی مستمری دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: بازگشایی مرزهای موقت در بانه فقر را کاهش و روند مهاجرت معکوس از شهر به روستاها را افزایش می دهد و یک هزار و ۷۹ خانوار اجاره نشین هستند که این نهاد تلاش های زیادی برای خانه دار کردن مددجویان انجام داده است.

امینی ادامه داد: کمیته امداد بانه سرپرستی ۵۱۷ نفر بیمار بر عهده دارد که از این تعداد ۱۲۷ نفر بیمار زمین گیر هستند.

وی گفت: امسال ۲۰۴ مورد تسهیلات کارگشایی به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با همکاری بانک مهر ایران و موسسه قرض الحسنه ولایت و ۱۳۶ مورد وام ودیعه مسکن نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بانه بیان کرد: ۲۷ مورد معافیت فرزندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق شده و ۱۶۱ فقره جهیزیه به نوعروسان نیز اهدا و ۴۵ فقره جهیزه دیگر امسال اهدا می شود.

وی افزود: ۴۷ بخاری، ۱۰ کلر آبی، ۴۳ دستگاه یخچال، ۱۸ دستگاه آب گرمکن و ۳۰ دستگاه لباس شوی به مددجویان نیازمند اهدا شده است.

امینی اظهار داشت: ۵۴۱ نفر کودک یتیم و ۹۰۵ کودک محسنین از حمایت های این نهاد برخوردار و ۵۴۰ نفر از کودکان تحت حمایت کمیته امداد حامی دارند و ۳ هزار و ۷۲ دانش آموز، ۱۲۲ دانشجو و ۶۵ نخبه دبیرستانی از حمایت های کمیته امداد برخوردار می شوند.

وی افزود: ۱۵ واحد مسکن مددجویی با هزینه ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به مددجویان تحویل داده شد و در طرح احداث مسکن ۵ هزار واحدی که ۱۴ واحد سهمیه شهرستان بانه بوده تا پایان سال تحویل جامعه هدف می شود.

این مسئول گفت: امسال ۵۷۰ وام اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد و افراد نیازمند با همکاری بانک های عامل و فرمانداری بانه پرداخت شده و ۹۷۵ درخواست تسهیلات ثبت و ۲۵۶ نفر نیز در صف انتظار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی هستند.

وی گفت: از ۱۸۵ روستای شهرستان بانه ۱۲۸ روستا در زمینه پرداخت زکات با کمیته امداد امام خمینی همکاری کردند و ۱۸۸ نفر عامل افتخاری و ۹۲ نفر مبلغین که ۷۶ نفر افتخاری و ۱۶ نفر مقطعی با این نهاد حمایتی همکاری می کنند.

امینی افزود: امسال ۳۱ میلیون تومان زکات غلات، ۳۱۸ میلیون تومان زکات واجب، پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و ۴۱۴ میلیون تومان زکات کفاره به کمیته امداد بانه پرداخت شده است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی دریافت زکات در بانه گفت: بر اساس ابلاغیه استان زکات شهرستان بانه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده که ۶ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

کد خبر 2764392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha