۵۵ میلیارد تومان زکات در کردستان جمع آوری شد

سرویس کردستان- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه ماموستایان دینی و معتمدین بر توزیع زکات در کردستان نظارت کردند گفت: ۵۵ میلیارد تومان زکات با همکاری یک هزار و ۸۶۰ ماموستا و معتمد در کردستان جمع آوری و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار کرد پرس رضا طوسی عصر چهار شنبه در جشنواره علمی- ترویجی و تکریمی زکات شهرستان بانه اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان کمک مومنانه در کردستان جمع آوری شده که از میزان کمک ها ۸۵ میلیارد تومان در ۹۷ مرکز نیکوکاری مردمی جمع اوری شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت مستقیم توسط حامیان به حساب ایتام واریز شده، گفت: ۱۰ هزار یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد کردستان هستند که ۱۷ هزار حامی به این جامعه هدف به صورت ماهیانه و دوره ای به صورت نقد و کالا  کمک می کنند.

طوسی عنوان کرد: ۳۲ میلیارد تومان حدود ۱۵ درصد کمک مردمی در ماه مبارک رمضان و جشن نیکوکاری به کمیته امداد پرداخت شد.

وی حفظ کرامت انسانی نیازمندان یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: در راستای توانمند سازی نیازمندان استعدادها و ظرفیت های خانواده های نیازمندان سنجیده و مشاوره شغلی و اموزشی نیز به آنها ارائه می شود و برای ایجاد اشتغال این خانواده ها تسهیلات قرض الحسنه نیز پرداخت می شود.

طوسی گفت: در ۲ سال اخیر سه مزار میلیارد تومان اعتبار از طریق این نهاد برای مددجویان و نیازمندان کردستانی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ درصد از جمعیت کردستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند اظهار داشت: در استان کردستان بیش ۱۶۰ هزار نفر  شامل ۷۵ هزار خانوار که از این تعداد ۳۳ هزار خانوار سرپرست زن، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از کمک های حمایتی این نهاد برخوردار می شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: منابع کمیته امداد محدود است که برای تامین معیشت نیازمندان نیاز به همراهی و همکاری مردم خیرین و بزرگان دینی هستیم.

وی گفت: همه ما در برابر آسیبی که به خانواده های نیازمند وارد می شود مسئول هستیم تامین نیازهای این خانواده ها باعث می شود آسیب این خانواده ها کمتر می شود.

طوسی با بیان اینکه یکی از سرفصل های فرهنگی کمیته امداد بحث کمک هزینه تحصیلی دانش اموزان نیازمند است افزود: در استان کردستان ۲۳ هزار دانش آموز و ۱۵۰۰ نفر دانشجو از حمایت های این نهاد برخوردار می شود که از این تعداد ۴۴۴ نفر نخبه هستند.

وی یاد آور شد: کمک های کمیته امداد بدون منت پرداخت می شود و تامین نیازها باید اثر گذار باشد باید با شناسایی استعدادها به انها کمک کنیم تا بتواند بدون حمایت نیز نیازهای خود را تامین کند.

این مسئول استانی خاطر نشان کرد: کمک های خیرین مستقیم به دست افراد نیازمند می رسد و از خیرین دعوت کردیم که با حضور در منزل نیازمندان خود مشکلات و کمبودها را از نزدیک مشاهده کنند.

کد خبر 2764395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha