فرودگاه کرمانشاه تا سال آینده مهیای میزبانی از حجاج می شود

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم روند بهسازی و آماده سازی فرودگاه کرمانشاه در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد و این فرودگاه مهیای میزبانی از حجاج شود.

به گزارش کردپرس؛ محمدطیب صحرایی در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار کرد: با توجه به درخواست های مکرر مردم استان کرمانشاه مبنی بر اعزام زائر به سرزمین وحی از فرودگاه کرمانشاه؛ با جدیت در تلاش هستیم که روند بهسازی و آماده سازی فرودگاه در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد و این فرودگاه مهیای میزبانی از حجاج شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به امکانات و ظرفیت های خوب استان برای میزبانی از زائرین عتبات عالیات خواستار اتخاذ تمهیدات بیشتر از سوی سازمان حج و زیارت برای در نظر گرفتن ظرفیت های مهم استان در اعزام شرکت های زیارتی در طول سال و بویژه ایام اربعین حسینی از مرز بین المللی خسروی شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دروازه کربلا است، به تلاش های صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت های مناسب در مرز خسروی در اربعین امسال اشاره کرد و گفت:  استان کرمانشاه در تمامی زیرساخت های حمل و نقل دارای آمادگی لازم برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی است و از مسئولین حج و زیارت انتظار داریم که در این خصوص برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

مقام عالی استان ادامه داد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای امکانات ریلی و هوایی است، بنابراین چنانچه زائران اربعین با قطار و یا هواپیما به شهر کرمانشاه وارد شوند، امکان زیرساختی مناسب در بحث جاده ای نیز وجود دارد تا زائران از مرکز استان تا مرز بدون کمترین مشکلی تردد داشته باشند.

صحرایی گفت: امکانات مناسبی در مرز داریم که می تواند رغبت بیشتر شرکت های زیارتی برای حضور در مرز خسروی را به دنبال داشته باشند و این موضوع نیازمند اطلاع رسانی گسترده تر برای شناخت بیشتر زیرساخت ها در مرز است.

در این دیدار مقرر شد که سازمان حج و زیارت برنامه ریزی لازم را برای اعزام زائران به حج تمتع پس از بهسازی فرودگاه کرمانشاه را انجام دهد و از سوی دیگر شرکت های زیارتی خصوصی را برای تردد از استان کرمانشاه و مرز بین المللی خسروی ترغیب و تشویق کند.

حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور هم با تایید زیرساخت های مناسب مرز بین المللی خسروی، قول داد که این سازمان با شرکت های کشوری زیارتی و استان های نزدیک به مرز خسروی، وارد گفت وگو شود و زمینه تردد بیشتر آنان از خسروی را فراهم کند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور و مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه هم در این دیدار حضور داشتند.

کد خبر 2764398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha