عراق موافق ایجاد بازارچه مرزی چیلات نیست

سرویس ایلام - وزیر کشور در سفر به شهرستان دهلران از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد بازارچه مرزی در چیلات دهلران خبر داد و گفت: طرف عراقی موافق ایجاد بازارچه مرزی در چیلات نیست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، احمد وحیدی در جمع مردم دهلران در خصوص بازگشایی بازارچه چیلات دهلران یادآور شد: با وزیر کشور عراق در این خصوص گفتگو شد و خواستار بارگشایی مرز چیلات شدیم که یکی از سیاست‌های کشور استفاده از ظرفیت بازارچه‌ها است اما تا این لحظه کشور عراق موافقت نکردند اما این پیگیری ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان دهلران، وعده داد: با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان دهلران تحت پوشش آبیاری پیشرفته قرار می گیرد.

وزیر کشور همچنین بر لزوم همکاری همه عوامل مرتبط با مشکلات پتروشیمی دهلران تأکید و در تماس تلفنی، از رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور خواست تا به منظور رفع مشکل نقدینگی ریالی این پروژه مهم، اقساط خرید بلوک هلدینگ افزایش یابد که رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این رابطه قول مساعد داد.

وی بعد از پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات پتروشیمی دهلران گفت: روند پیشرفت فیزیکی پروژه ان.جی.ال ۳۱۰۰ دهلران از ۴۰ درصد قبل از شروع دولت سیزدهم به ۹۰ درصد رسیده است.

وحیدی اظهار کرد: وضعیت نیمه‌تمام این پروژه منجر به هدررفت گازهای همراه نفت می‌شد اما با تلاش‌های صورت گرفته این پروژه عظیم در حال نهایی شدن است.

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه این پروژه از مصادیق مدیریت جهادی است، افزود: تکمیل و راه‌اندازی این پروژه نقش بسزایی در توسعه منطقه ایجاد می‌کند.

وزیر کشور پس از دهلران به شهرستانهای آبدانان و دره شهر نیز سفر خواهد کرد.

کد خبر 2764423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha