برگزاری دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در مدارس استثنایی کردستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی گفت: دهمین دوره  جشنواره نوجوان خوارزمی و شبکه یادگیری دانش آموزان با حضور دانش آموزان دوره اول متوسطه استثنایی و دوره اول متوسطه پیش حرفه ای در سطح استان برگزار می شود.

وی با برشمردن جشنواره خوارزمی به عنوان بزرگترین رویداد علمی – پژوهشی و مهارتی دانش آموزان دوره اول متوسطه، اظهار کرد: این جشنواره با هدف تقویت فعالیت های علمی پژوهشی دانش آموزان و معلمان، کمک به دانش آموزان در هویت یابی، توسعه توانمندی ها، فرصت آفرینی برای شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی و شغلی برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: در راستای اجرای راهبرد کلان ۸ نقشه جامع کشور، راهکار ۱- ۱۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بند ۱-۲-۱۳ برنامه درسی ملی با موضوع برنامه ها و رویدادهای کیفیت بخشی و بهبود فرآیندهای یاددهی- یادگیری برگزار می شود.

محمدی ادامه داد: شرکت کنندگان می توانند آخرین اطلاعیه های مربوط به جشنواره را از طریق کانال های اطلاع رسانی محورهای جشنواره در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) دریافت کنند.

وی یادآور شد: ثبت نام، آموزش، بارگذاری آثار، داوری، نظارت برفرآیند اجرا، ارسال مستندات، گزارش عملکرد، بارگذاری فیلم ارائه و ... از طریق سامانه  https://my.medu.ir است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان مدرسه محوری، پژوهش محوری، مشارکت پذیری و موقعیت محوری را اصول حاکم در برگزاری تمام مراحل این جشنواره عنوان کرد.

محمدی بیان کرد: در این دوره از جشنواره دانش آموزان با نیازهای ویژه می توانند در محورهای ۱۳ گانه از جمله حکمت و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، کار و فناوری، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی، زبان های خارجی و آداب و مهارت زندگی و بنیان خانواده شرکت کنند.

وی اظهار کرد: نحوه شرکت دانش آموزان به صورت انفرادی و گروهی است و دانش آموزان در مرحله مدرسه ای می توانند در چندین محور جشنواره شرکت کنند اما در مراحل بعد صرفاً در یکی از محورهای جشنواره به عنوان نماینده مدرسه معرفی می شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مهلت ثبت نام در سامانه تا پایان آذر ماه است، افزود: دانش آموزان تا پایان دی ماه جاری برای بارگذاری آثار فرصت دارند، همچنین مهلت برگزاری مرحله مدرسه ای پایان بهمن ماه جاری و برگزاری مرحله استانی پایان تیرماه ۱۴۰۳ است.

محمدی با بیان اینکه برای اولین بار در نهمین دوره  جشنواره نوجوان خوارزمی امکان حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شد، ادامه داد: سه رتبه اول کشوری در محورهای سلامت و تربیت بدنی و بازارچه های کسب و کار توسط دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در نهمین دوره جشنواره کسب شد.

کد خبر 2764467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha