میزان تولید نفت توسط اداره خودگردان کردی در سوریه

سرویس جهان- عضو موسسه مرکز مطالعات استراتژیک عمران ادعا کرد که کردهای سوریه روزانه بین 80000 تا 120000 بشکه نفت خام از میادین تحت کنترل خود استخراج می کنند.

به گزارش کردپرس، مناف کومان، تحلیل گر مسائل اقتصادی در مرکز مطالعات استراتژیک عمران ادعا کرد اداره خودگردان کردی در سوریه روزانه بین 80000 تا 120000 بشکه نفت خام از میادین نفتی شمال و شمال شرق سوریه استخراج می کند.

او به نشریه عنب بلدی گفته است بیش از 45000 بشکه از نفت تولید شده توسط کردها در مناطق عمدتا عرب نشین دیرالزور استخراج می شود که این مسئله با توجه به عدم بهره مندی کافی اعراب از آن موجب ناخشنودی آنها و در نتیجه ادامه تنش قبایل عرب دیرالزور با نیروهای کرد سوریه شده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفته است کردهای سوریه بیشتر نفت تولید شده در میادین نفتی تحت کنترل خود را به دولت مرکزی سوریه می فروشند.

او تاکید کرد که بخش مهمی از منابع اقتصادی نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و اداره خودگردان کردی از مناطق عمدتا عرب نشین دیرالزور تامین می شود.

حسن کوجار، معاون اجرایی اداره خودگردان کردی نیز در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط تایید کرده است که بخش زیادی از نفت تولید شده در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به مناطق تحت کنترل دولت مرکزی سوریه فروخته می شود.

نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه به طور مشترک امنیت میدان های نفتی تحت کنترل کردهای سوریه را تامین می کنند.

کد خبر 2764471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha