اپیدمی دکتر انگاری و کاندیداهایی که یک شبه دکتر می شوند! / جبار صفربیگی

سرویس ایلام - روزنامه نگار ایلامی در یادداشتی به استتار ناتوانی‌ها و ضعف‌های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در پس القاب دروغینی چون دکتر و مهندس و غیره پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جبار صفربیگی در این یادداشت می‌نویسد:

با نزدیک شدن به هنگامه انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره نیز همچون ادوار گذشته متاسفانه شاهد حضور افرادی در کسوت کاندیداتوری مجلس هستیم که بدون داشتن مدارک معتبر علمی و تنها برای عوام فریبی از القابی نظیر دکتر و مهندس سوء استفاده می نمایند.

این روزها در محافل خصوصی ایلامیان اپیدمی دکتر انگاری برخی نامزدهای انتخاباتی در حال افزایش است و متاسفانه باب اعطای منزلت‌های دروغین و پوچ تحت عناوین علمی، بدون آنکه این عناوین با مدرک زمان ثبت نام این نامزدها همخوانی داشته باشد، باز شده است.

در این میان تب بذل و بخشش عناوین علمی و دکتر انگاری برخی کاندیداها در ایلام به حدی بالا گرفته که بدون در نظرگرفتن کلاهبرداری بودن و غیرقانونی بودن این تخلف، علاوه بر فریب مردم، در حق سایر نامزدهای این رقابت انتخاباتی که با مدارک معتبر علمی حضور یافته‌اند نیز اجحاف می کنند. در حالی که طبق قانون مجازات اسلامی استفاده از القاب مستعار دکتر و مهندس برای افراد فاقد صلاحیت علمی طبق ماده ۵۵۶ فصل هشتم قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات خواهد بود.

این رفتارها نشان دهنده آن است که این افراد به دنبال استتار ناتوانی‌ها و ضعف‌های خود در پس القاب دروغین هستند، وگرنه صرف یدک کشیدن القاب دکتر یا مهندس بدون ارائه برنامه‌ها و نظرات راهبردی مدون، نمی‌تواند در سهولت انتخاب آحاد جامعه و آگاهی‌بخشی به مردم راهگشا باشد.

نادیده انگاشتن شعور سیاسی و فرهنگی جامعه امری مذموم و ناپسند است و راه حل مقابله با این گرایش افراطی برخورد جدی با متخلفان توسط مجریان قانون و اصلاح ساختار فرهنگی جامعه است تا علاوه بر رعایت مر قانون در فرآیندهای انتخاباتی، به جای مدرک، بر ارزش‌های اجتماعی و برنامه‌ها و سیاست‌های مد نظر نامزدها تاکید گردد.

کد خبر 2764498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha