گسترش جبهه ضد کردها در سوریه

سرویس جهان- دکتر الیزا مارکوس معتقد است اقدامات داعش و اخیرا شبه نظامیان عرب در دیرالزور نشانه گسترش جبهه ضد کردها به نفع ترکیه است.

به گزارش کردپرس، دکتر الیزا مارکوس، کارشناس مسائل کردها با اشاره به کشته شدن یکی از مقامات ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور، این اقدام را، در کنار حملات داعش به این نیروها، در راستای منافع ترکیه و گسترش جبهه ضد کردی در سوریه دانست.

دکتر مارکوس در این باره نوشت: ترکیه برای از بین بردن مقامات ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و برخی از این افراد که گفته می شود از اعضای سابق پ.ک.ک یا حزب کارگران کردستان ترکیه است، تلاش می کند. اقدام قبایل عرب به کشته شدن اعضای نیروهای کرد سوریه به معنای منتفع شدن ترکیه از اقدامات شبه نظامیان عرب در استان دیرالزور سوریه است.

او با اشاره به این که استان دیرالزور سوریه که بخشی از آن تحت کنترل کردهاست، از استان های بی ثبات در سوریه است، هشدار داد تشدید اقداماتی از این دست به معنی بی ثمر شدن تلاش های نیروهای دموکراتیک سوریه برای ایجاد ثبات در این استان است.

این کارشناس مسائل کردها با فرض این که برخی از اعضای سابق پ.ک.ک به نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق پیوسته اند، استدلال کرد که این افراد دیگر به پ.ک.ک تعلق ندارند و در راستای از بین بردن منافع ترکیه حرکت نمی کنند بلکه برای ایجاد ثبات در دیرالزور تلاش می کنند.

دکتر الیزا مارکوس همچنین از تاثیر منفی این اقدامات بر همپیمانی میان نیروهای کرد سوریه و نظامیان آمریکا خبر داد.

کد خبر 2764581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha