اردوغان همچنان به دنبال حمله زمینی به کردهای سوریه است

بر اساس تحلیل خبرگزاری بلومبرگ، رئیس جمهور ترکیه همچنان به دنبال آغاز عملیات زمینی دیگری در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی پیرامون سیاست خارجی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، بویژه در مورد سوریه گفته است اردوغان به دنبال تعامل با بازیگران اصلی در خاک سوریه است.

 البته این خبرگزاری ضمن اشاره به تعارض منافع میان ترکیه و دیگر بازیگران اصلی مانند روسیه در سوریه، تاکید کرده است که اردوغان همچنان به دنبال فرصتی است تا سومین عملیات نظامی زمینی علیه نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق را رقم بزند.

بلومبرگ علت مشارکت اردوغان در مذاکرات مربوط به سوریه را فراهم کردن زمینه و فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف استراتژیک خود در سوریه دانسته که یکی از مهم ترین این اهداف از بین بردن نیروهای مسلح کرد سوریه است.

این خبرگزاری علت تعلل اردوغان در انجام عملیات زمینی علیه کردهای سوریه را ترس او از ایجاد تقابل داخلی میان اعضای ناتو دانسته که ترکیه نیز یکی از اعضای این پیمان نظامی است. بلومبرگ ادعا کرده است که عملیات زمینی احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه باعث ایجاد تنش میان ترکیه و متحدان غربی این کشور خواهد شد.

کد خبر 2764639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha