در اربیل، دهوک و سلیمانیه آراء 118 صندوق به صورت دستی بازشماری خواهند شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول فنی دفتر کمیسیون انتخابات عراق در اربیل اعلام کرد که فردا آراء 35 صندوق رای گیری ویژه بازشماری می شود. مدیرکل دفتر کمیسیون در دهوک نیز گفت که صندوق های رای فردا در 2036 ایستگاه رای گیری به صورت دستی بازشماری می شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز چهارشنبه 2023/12/20، بوتان شیرکو جاف، مسئول فنی دفتر کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در اربیل گفت: «قرار است روز پنجشنبه 35 صندوق رای که به آرای ویژه اختصاص داده شده بود به صورت دستی بازشماری شوند».

به گفته این مسئول دفتر کمیسیون انتخابات عراق در اربیل، در جریان رای گیری ویژه، دستگاه های رای گیری آخرین گزارش رای‌ها را نشان ندادند، به همین خاطر تصمیم گرفته شد آرا به صورت دستی بازشماری شوند».

بوتان شیرکو جاف افزود: «هر ناظری که در کمیسیون یا هر حزب سیاسی ثبت نام کرده باشد، می تواند در هنگام شمارش آرا حضور داشته باشد».

قرار است فردا تعدادی از صندوق های رای در دهوک بازشماری شود. خالد عباس، مدیر کل دفتر کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در اربیل اعلام کرد که آراء فردا در 2036 ایستگاه رای گیری به صورت دستی بازشماری می شود زیرا دستگاه های الکترونیکی گزارش نهایی را نشان ندادند.

خالد عباس همچنین افزود: «فردا در دهوک آراء 28 صندوق رای، در سلیمانیه آراء 55 صندوق، در اربیل آراء 35 صندوق و آراء 116 صندوق در نینوا به صورت دستی بازشماری می شوند. در دهوک، سلیمانیه و اربیل آنهایی رای ویژه هستند که دستگاه های الکترونیکی گزارش نهایی آن ها را نشان نداده بود. 103 صندوق در نینوا صندوق آرای ویژه هستند و 13 صندوق آن عمومی است».

در روز های شنبه و دوشنبه هفته جاری رای گیری ویژه و رای گیری عمومی برای  انتخابات شوراهای استانی 14 استان عراق و کرکوک برگزار شد. از 16 میلیون و 158 هزار و 788 نفر که واجد شرایط رای دادن در هر دو رای گیری عمومی و ویژه بودند، 6 میلیون و 599 هزار و 668 نفر رای داده اند.

کد خبر 2764641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha