زمستان در آذربایجان غربی با برف و باران آغاز می شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر ورود سامانه بارشی جدید به استان از روز جمعه اول دی ماه است.

به گزارش کردپرس، مهدی صابری در این باره افزود: براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با توجه به ورود موج بارشی جدید، اوایل وقت روز جمعه همراه با بارش باران و برف و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

او ادامه داد: نوع مخاطره بارش باران و برف و وزش باد شدید (در مناطق کوهستانی کولاک برف)، مه گرفتگی و کاهش دید بوده که منطقه اثر شامل همه مناطق استان با تاکید بر نیمه جنوبی است.

صابری با اشاره به اینکه زمان پایان این مخاطره روز یکشنبه هفته آینده خواهد بود، بیان کرد: اثر مخاطره نیز احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی، احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه های سبک، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهروندان نسبت به محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی اقدام کنند و آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک نیز ضروری است.

صابری تاکید کرد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز باید مورد توجه شهروندان در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی باشد.

کد خبر 2764651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha