بلاتکلیفی زندانیان انگلیسی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- به نوشته روزنامه های انگلیس، دهها شهروند انگلیسی متهم به عضویت در گروه داعش، همچنان در زندان های تحت کنترل کردهای سوریه در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برند.

به گزارش کردپرس، روزنامه تایمز و نشریه آنلاین انگلیس، از خودداری دولت انگلیس از پذیرش شهروندان عضو داعش خود در سوریه خبر داده است.

بر اساس این گزارشها، 900 شهروند تبعه انگلیس از سال 2014 خود را به سوریه رسانده و با داعش بیعت کرده اند. با وجود شکست داعش در عراق و سوریه همچنان از سرنوشت صدها تن از آنها خبری در دست نیست.

وزارت کشور انگلیس در گزارش سال 2018 خود از کشته شدن 20 درصد آنها در سوریه خبر داده و گفته است 40 درصد از آنها نیز خود را به خانه رسانده اند.

در حال حاضر حدود 15 مرد عضو داعش در زندان های تحت کنترل کردهای سوریه هستند و بیش از 60 زن و کودک انگلیسی نیز در اردوگاههای تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند.

بر اساس گزارش این دو نشریه انگلیسی، در حال حاضر دولت انگلیس حاضر به بازگرداندن این افراد نیست و تابعیت اکثر آنها را لغو کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، دولت انگلیس تاکنون اقدام به لغو تابعیت بیش از 150 تن از شهروندان خود کرده است که به داعش پیوسته و اکنون در ترکیه و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه زندانی هستند.

کد خبر 2764734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha