نتیجه عملکرد سال گذشته آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، آمریکا در یک سال گذشته 3000 کامیون سلاح و لجستیک وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده و در نتیجه عملیات مشترک ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه، بیش از 500 تن از جنگجویان داعشی کشته یا اسیر شده اند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، گزارشی درباره اقدامات ائتلاف به رهبری آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2023 میلادی منتشر کرده و از حملات بی سابقه به پایگاه های آمریکا در این منطقه خبر داده است .

این نهاد ناظر بر مسائل سوریه از ورود 3000 کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی، سوخت و لجستیک مورد نیاز نیروهای آمریکایی در سوریه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2023 میلادی خبر داده که انتقال این محموله ها از طریق گذرگاههای زمینی غیررسمی در منطقه اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است.

 بیشترین انتقال محموله آمریکاییها به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در ماههای نوامبر و دسامبر 2023 بوده که به ترتیب 420 و 400 کامیون حامل تجهیزات جنگی و لجستیک به این مناطق وارد شده است. آمریکا همچنین در طول سال گذشته، از طریق هلیکوپتر 30 محموله  نظامی به پایگاههای خود در مناطق تحت کنترل اداره خودگردان کردی در سوریه منتقل کرده است.

 دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از حملات بی سابقه به پایگاه های آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در سال جاری خبر داده است. بیشتر این حملات به مواضع نیروهای آمریکا در نزدیکی میدان های گازی و نفتی تحت کنترل کردهای سوریه صورت گرفته است.

این موسسه از جمله موارد قابل توجه در یک سال گذشته را رهگیری هواپیماهای اف 22 آمریکا توسط جنگنده های روسی در سوریه و ساقط شدن یک پهپاد نظامی ترکیه توسط آمریکا عنوان کرده است.

کد خبر 2764803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha