وزیر کشور ایران خواستار تشکیل کمیته منطقه ای بررسی آثار سدسازی بر رودخانه های مشترک شد

وزیر کشور با اشاره به برخی مخاطرات یا تهدیدهایی که می‌تواند به بحران منجر شود، خواستار تشکیل کمیته منطقه‌ای برای بررسی آثار سدسازی بر رودخانه‌های مشترک بین کشورها شد.

به گزارش کرد پرس بر اساس خبری که  مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور از افتتاحیه دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی، منتشر کرده است؛ احمد وحیدی  با بیان اینکه تجربیات کشورهای جهان در حوزه مدیریت بحران باید به سرعت در اختیار همه قرار گیرد، ضمن تشکر از سازمانهای بین‌المللی، خواستار هماهنگی و همکاری بیش از پیش آنها در این زمینه شد.

وحیدی درباره مخاطرات مشترک در حوزه‌های خارجی، اظهار کرد: یکی از موضوعات نگران کننده کاهش ورودی آب به دریای خزر است که آثار منفی آن متوجه همه کشورهای حاشیه آن خواهد شد.

وی سدسازی بر رودخانه‌های مشترک را از دیگر نگرانی‌ها برای بروز مخاطرات طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: حتما باید با توجه به منافع منطقه ای تصمیم گیری شود، چرا که آثار مشکل زایی برای همه مردم منطقه خواهد داشت.

وزیر کشور براین اساس پیشنهاد داد کمیته ای شکل گیرد تا هماهنگی منطقه ای موضوعات محیط زیستی از سد سازی یا انحرافات آبی مورد بررسی قرار گیرد.

وحیدی با تأکید بر اینکه منطقه نباید متضرر شود، تصریح کرد ریزگردها هم مسأله مهم دیگر است که باید با هماهنگی و طراحی مشترک با کشورهای منطقه برطرف شود.

وی ادامه‌داد پیش‌نگرها و پیش‌نشان‌ها هم مسأله مهمی است که به کشف وقوع حوادث کمک می‌کند، در این زمینه هم هماهنگی و همکاری بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های سیستمی ماهواره‌ای یا راداری، کمک‌کننده خواهد بود.

کد خبر 2764880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha