ترکیه تهدیدی استراتژیک برای کردهای سوریه

سرویس جهان- بدران چیا کرد هشدار داد ترکیه تهدیدی استراتژیک برای کردهای سوریه است و برای از بین بردن کردها از گروههای تروریستی نیز کمک می گیرد.

به گزارش کردپرس، بدران چیا کرد، مسئول ارتباطات خارجی اداره خودگردان کردی در سوریه که اخیرا در راس هیئتی برای دیدار با مقامات ایالت خودگردان کاتالونیا به اسپانیا سفر کرده است، در مصاحبه با نشریه لا آوانگاردیا نسبت به تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه هشدار داد.

 او در این مصاحبه تاکید کرد که ترکیه تهدیدی استراتژیک نه تنها علیه کردهای سوریه بلکه برای همه کردهاست.

بدران چیا کرد با اشاره به این که حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بدون وقفه ادامه دارد، هدف از این حملات را از بین بردن کامل این منطقه دانست.

این مقام ارشد کرد سوریه علت تشدید حملات هوایی  ترکیه علیه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را تمرکز رسانه ای و دولت های خارجی بر جنگ در غزه دانست که بهترین فرصت را برای ترکیه، در جهت تشدید حملات علیه کردها فراهم کرده است.

بدران چیا کرد خسارت و زیان ناشی از حملات ترکیه علیه منطقه خودگردان کردی در سوریه را بسیار زیاد عنوان کرد و از کاهش 50 درصدی بودجه این منطقه بر اثر زیان دیدن تاسیسات گاز و نفت خبر داد.

این مقام کرد سوریه درباره احتمال انجام عملیات زمینی دیگری توسط ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه افزود: تاکنون دولت های روسیه و آمریکا به ترکیه برای آغاز عملیات زمینی سوم ترکیه چراغ سبز نشان نداده اند.

او درباره احتمال خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه گفت: تا زمانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست، این نیروها منطقه را ترک نخواهند کرد اما ممکن است بعد از او زمینه برای خروج سربازان آمریکایی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه فراهم شود.

بدران چیا کرد درباره راه حل بازگشت آشتی در سوریه و حل بحران این کشور گفت : همه عوامل شامل، اپوزیسشیون، اداره خودگردان و نیز گروههای نزدیک به دولت سوریه تاکید می کنند که تنها راه حل برای حل این بحران راه حل سوری- سوری است.

رئیس دایره ارتباطات خارجی اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه نسبت به ادامه حملات داعش هشدار داد و گفت در سال جاری بیش از 300 جنگجوی داعشی توسط نیروهای کرد بازداشت شده اند در حالی که تعداد جنگجویان بازداشت شده در سال گذشته حدود 250 تن بود.

او از کشورهای خارجی خواست شهروندان خود را که به دلیل پیوستن به داعش در زندانهای تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند، از این منطقه خارج کنند.

کد خبر 2764893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha