طبق قانون بودجه، نیمی از درآمد گذرگاههای مرزی متعلق به بغداد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ویان صبری، رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد که مسألۀ گذرگاههای مرزی یکی از مواردی است که باید بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال مورد بحث قرار گیرد، چون درآمدهای غیرنفتی محسوب می شوند و طبق قانون بودجه، دولت اقلیم کردستان باید نیمی از این درآمدها را به بغداد واگذار کند.

به گزارش کردپرس به نقل از ویستگه نیوز، ویان صبری در بیانیه ای به روزنامه نیمه رسمی صباح اعلام کرد: «هیئت دولت اقلیم کردستان که اخیراً به بغداد سفر کرده است، در مورد مسائل مربوط به گذرگاههای مرزی و سایر موضوعاتی که درآمدهای آنها بخشی از درآمدهای غیرنفتی در بودجه عراق محسوب می شود، گفتگو کردند».

وی همچنین بیان کرد که توافق بر سر این موضوعها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا درآمدهای غیرنفتی مانند درآمدهای گذگاههای مرزی، فرودگاه‌ها، گذرنامه‌ها، کارت‌های ملی و غیره همگی باید در قانون بودجه لحاظ شود. طبق این قانون، نیمی از درآمدهای دریافتی دولت اقلیم کردستان باید به عراق بازگردانده شود.

ویان صبری افزود: «ما در تلاش هستیم تا در این زمینه با دولت مرکزی به توافق برسیم».

وی تصریح کرد: اگرچه موانعی از جمله انتخاب رئیس مجلس نمایندگان -که نیازمند یکسری تفاهمات است- وجود دارد، با این حال، بودجه ۲۰۲۴ بهتر از بودجه امسال خواهد بود.

کد خبر 2764908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha