اجرای تله کابین در تاق بستان نیازمند تاییدیه ایکوموس است

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل ثبت حریم، آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور با بیان اینکه با توسعه تاسیسات گردشگری در منطقه طاق‌بستان با رعایت ضوابط و قوانین موافقیم، گفت: بی شک با توجه به مطرح بودن پرونده طاق‌بستان در فهرست موقت ثبت جهانی می‌بایست نظر مراجعی همچون ایکوموس را لحاظ کنیم.

به‌گزارش کردپرس، علیرضا ایزدی در نشست با شهردار کرمانشاه اظهار کرد: در شهرها رویکرد ما با شهردار همیشه برای حل مشکلات بوده است و با تعامل می‌شود اتفاقات خوبی رقم زد. 

مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور افزود: با توجه به درخواست و پیگیری‌های شهرداری از محدوده شکارگاه و تاق‌بستان به منظور تدقیق عرصه و حریم و ضوابط محدوده این منطقه بازدید شد. 

او تصریح کرد:  مقرر شد یک مشاور با همکاری شهرداری برای بررسی و تدقیق ضوابط درنظر گرفته شود. ما این آمادگی را داریم بعد از تدقیق ضوابط این مساله را در شورای فنی و کمیته بالادستی مطرح و بررسی کنیم.

ایزدی تاکید کرد: این اتفاق هم برای بحث ثبت جهانی و هم جلوگیری از خدشه به نمای منظری و عرصه تاق‌بستان و محدوده تاریخی شکارگاه مثمر ثمر است و هم برخی از مشکلات شهروندان را حل می‌کند. 

مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور در ادامه درخصوص پروژه تله کابین ناق‌بستان، اظهار کرد: مشاور طرح باید مختصات ایستگاه مبدا، مقصد و جی پی اس دقیق پایه‌ها را در هر چهار مسیر پیشنهادی ارائه کند تا به شکل کاملا شفاف و روشن مشخص شود که چه اتفاقی که قرار است بیفتد. 

او با بیان اینکه امیدواریم این معضل ۲۰ ساله حل شود، گفت: برای پروژه تله کابین در صورت توافق بر روی مسیر نهایی بی شک با عنایت به مطرح بودن پرونده تاق‌بستان در فهرست موقت ثبت جهانی می‌بایست نظر مراجعی همچون ایکوموس را لحاظ کنیم.  

ایزدی با بیان اینکه با توسعه تاسیسات گردشگری در منطقه تاق‌بستان با رعایت ضوابط و قوانین موافق هستیم، گفت: توسعه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در محدوده تاق‌بستان به ماندگاری و رونق گردشگری کرمانشاه کمک می‌کند. ما هم دغدغه ثبت جهانی تاق‌بستان را داریم و هم به بحث توسعه گردشگری این منطقه اهمیت می‌دهیم.

 مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور در سفر به استان کرمانشاه ضمن بازدید از محل احداث پروژه تله کابین، عرصه گورستان پارتی طاق‌بستان و بافت تاریخی شهر کرمانشاه درجلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی استان شرکت کرد.

کد خبر 2764927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha