اولین مدرسه آموزشی و توانبخشی اتیسم کردستان احداث می شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ساخت اولین مدرسه اتیسم، همچنین اولین سال ورزشی اختصاصی دانش آموزان با نیاز ویژه استان به عنوان برنامه های اصلی در اولویت کاری قرار گیرد.

به گزارش کرد پرس، هاشم ناظمی جلال در سومین شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و گفت: شناخت بیشتر آموزش و پرورش استثنایی باعث می شود ارئه خدمات به دانش آموزان مستحق این حوزه باکیفیت تر باشد.

وی با مهم برشمردن همراهی شهرداری، شورای اسلامی شهر سنندج، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اعضای شورای معاونین اداره کل در پیگیری پروژه های آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: ادارات و ارگان هایی که با این اداره همپوشانی وظایف دارند با بکارگیری امکانات موجود، تعامل و ارتباط مستمر با اداره آموزش و پرورش استثنایی، ظرفیت های مختلف در ارائه خدمت به این دانش آموزان را احصاء و پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی یکی از چالش های جدی است که این دانش آموزان و خانواده های آنان را درگیر کرده است، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع تلاش می کنیم برای رفع مشکلات رفت و آمد دانش آموزان با نیازهای ویژه همکاری کنیم.

ناظمی جلال با تأکید بر اهمیت توانمند سازی انجمن اولیاء و مربیان در مدارس استثنایی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان این مهم را از برنامه های اصلی و کلیدی آموزش و پرورش برشمرد.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری فصلی جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استثنایی، ادامه داد: نظارت حداکثری بر اجرای مصوبات، پیگیری و تلاش جدی برای تحقق اهداف در برنامه ریزی های اعضاء لحاظ شود.

طرح تعامل با معلولین در مراکز پیش دبستانی اجرایی می شود

مشاور استاندار در امور معلولین نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه مناسب سازی متناسب با نیاز جامعه معلولین باید در ۲ بعد فرهنگی و فیزیکی مورد توجه قرا گیرد، بیان کرد: مناسب سازی فرهنگی پایه و ستون نظام سلامت است و بر مناسب سازی فیزیکی ارجحیت دارد.

نصرالله ابراهیمی با توجه به اهمیت آگاهی داشتن از آمار جامعه معلولین در جامعه، یادآور شد: سازمان های متولی از جمله مرکز آمار ایران باید در سرشماری مختلف آمار معلولان را احصاء و اعلام کنند.

وی گفت: با هدف فراهم آوردن فرصت های برابر در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی همانند سایر افراد با مشارکت امور بانوان بستر قانونی حمایت از معلولان برای بانوان در آموزش و پرورش را پیگیری و اجرا می کنیم.

مشاور استاندار در امور معلولین با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در سطح جامعه هستیم، اظهار کرد: امروزه نگاه جامعه به بحث معلولیت نسبت به سال های گذشته تغییر کرده وباید تلاش کنیم تا حد امکان آن ها را به جامعه نزدیک کنیم.

ابراهیمی افزود: تلاش داریم طرح تعامل با معلولین در مراکز پیش دبستانی را اجرایی کنیم و از پتانسیل های موجود در خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه معلولین بهره مند شویم.

کد خبر 2764963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha