سند زیست بوم فرهنگ و هنر ایلام؛ چراغ راه تولید محتوای فاخر است

رئیس حوزه هنری استان ایلام در گفتگو با کردپرس از مراحل نهایی تدوین سند زیست بوم فرهنگ و هنر استان ایلام خبر داد و گفت: وجود این سند با جزئیات فراوانی که دارد، چراغ راه تولید محتوای فاخر و در راستای ظرفیت‌های مغفول مانده استان ایلام است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید خیراللهی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم فرهنگ و هنر در این استان نقش خود را به خوبی ایفا کند، راهی جز تکیه بر ظرفیتهای بومی ایلام اعم از ظرفیت‌های انسانی، ظرفیت‌های مکانی و جغرافیایی، ظرفیت‌های قانونی، ظرفیت‌های نهادی و سازمانی، ظرفیت‌های تاریخی و هویّتی، ظرفیت‌های زمانی، ظرفیت‌های رسانه‌ای و... نداریم.

وی افزود: حوزه هنری با علم به این موضوع چند سالی است که تمام تلاش خود را برای تدوین چنین سندی در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان ایلام به کار بسته است و به زودی این سند راهبردی و بسیار مهم رونمایی و منتشر شده و در اختیار هنرمندان و مسئولان فرهنگ و هنر قرار می گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه هنرمندان باید شناخت کافی و حداکثری از مسائل استان برای تولید آثار هنری و اثرگذاری اجتماعی آن داشته باشند، توضیح داد: این که منشأ فلان مسئله‌ خاص در حوزه‌ هنر استان چیست؟ و یا حل کدام مسائل را باید در اولویت گذاشت؟ با اشراف مدیران هنری و فرهنگی به سند زیست بوم به پاسخهای راهگشا خواهد رسید.

رئیس حوزه هنری یادآور شد: البته داشتن سند زیست بوم به تنهایی نمی تواند اهداف آن را به طور کامل محقق کند بلکه باید در تدوین برنامه ها و چشم اندازها حتما از نظر اساتید هر رشته، جامعه شناسان و صاحبنظران به عنوان هیئت اندیشه ورز فرهنگ و هنر استان استفاده کرد.

کد خبر 2764977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha