مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب در ایلام برگزار شد

سرویس ایلام - مانور تمرینی، آموزشی مدیریت بحران پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور با حضور استاندار ایلام و دیگر مسئولین استانی در مرز مهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، استاندار ایلام در این مانور عنوان کرد: باید قوی باشیم و همیشه پیش‌بینی هر نوع حادثه احتمالی و لحظه‌ای را داشته باشیم، همانگونه که باید در برابر حوادث طبیعی آمادگی لازم وجود داشته باشد، ضرورت دارد تمهیدات لازم در برابر حوادث سایبری نیز اندیشیده شود.

حسن بهرام نیا اظهار کرد: تمرین امروز یک اطمینان خاطر در حوزه‌های حملات احتمالی سایبری در بخش آب و برق است که برای مسئولان و مردم باعث دلگرمی است. لذا باید هر لحظه آماده باشیم و به سطح بالایی از آمادگی و ارتقاء دست پیدا کرد و این میسر نمی‌شود جز با تمرین و رزمایش.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام و سخنگوی مانور در حاشیه این برنامه به خبرنگاران گفت: این مانور با استعداد 264 نفر و 48 خودرو عملیاتی با حضور استاندار ایلام و نیرو های حوزه آب و برق از جمله شرکت آب و منطقه ای ، شرکت توزیع برق و برق منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در یک عملیات مشترک و هماهنگ برای پاسخگویی به بحران در سناریو از پیش تعیین شده با همراهی استان های معین در حال برگزاری است .

ولی الله ناصری با اشاره به اینکه مانور عملیاتی پاسخ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حوزه صنعت آب و برق با حضور 11 ارزیاب کشوری برگزار شد، افزود: این مانور با محوریت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزرات نیرو و با همکاری نیرو های ارزیاب از سراسر کشور و استان های معین در قالب 5 کمیته مختلف، اقدامات لازم اتخاذ شد.

وی یادآور شد: در این مانور تمریناتی با استفاده از امکانات و تکنولوژی های روزی که در اختیار صنعت آب و برق استان وجود دارد در راستای مقابله با مخاطرات طبیعی و سایبری با توجه به نیازهای امروزی صورت گرفت.

مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب در ایلام برگزار شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام نیز در حاشیه این مانور گفت : حفاظت از تاسیسات سد انحرافی آل اسحاق از برنامه های مانور مدیریت بحران در منطقه جنوب غرب کشور است.

صادق علیمرادی افزود: یکی از برنامه های مانور تمرینی - آموزشی پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور در حوزه شرکت آب منطقه ای با حضور استان های یاری رسان، حفاظت از تاسیسات سد انحرافی آل اسحاق به جهت عبور ایمن سیلاب با ایجاد فضای ایمن و جلوگیری از ورود خسارات به سد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در حاشیه این مانور ضمن مفید و سازنده دانستن این مانور که با هدف تمرین، ایجاد آمادگی و سنجش میزان توان سازمان های خدمات رسان در شرایط بروز حادثه و ارتقاء توان آمادگی در مدیریت بحران انجام شد، گفت: در این مانور علاوه بر شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاههای اجرایی خدمات رسان، می توان میزان آمادگی نیروهای عملیاتی این سازمانها را نیز در مواجهه با حوادث محتمل امتحان کرد.


پرویز ناصری بیان داشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط هر یک از کمیته‌های شش‌گانه صنعت آب و برق استان ایلام، استقرار اولیه نیروهای عملیاتی 4 استان جنوب غرب کشور شامل ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان در پایانه برکت شهرستان مهران انجام شد.

کد خبر 2764988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha