کردستان رتبه نخست ذخایر معدنی کشور را دارد

استاندار کردستان گفت: ذخایر معدنی استان در آخرین برآوردها به بیش از یک میلیارد تن افزایش پیدا کرده و در این زمینه جایگاه نخست کشوری را داریم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای معادن استان کردستان، گفت: پهنه‌های خیلی خوب و قابل توجهی از معادن طلا در استان شناسایی شده که امیدواریم هرچه زودتر اینها را به حوزه واگذاری، اکتشاف و استخراج برسانیم.

وی با اشاره به اینکه نقاط امید بخش زیادی به ویژه در زمینه طلا و سنگ آهن در استان موجود است که قابلیت کشف و شناسایی دارد، افزود: یکی از واحدهای مهم معدنی استان معدن طلای سقز است که با بهره برداری از کارخانه استحصال این ماده معدنی با ارزش شاهد رونق تولید و اشتغال در منطقه خواهیم بود.

استاندار کردستان اظهار کرد: سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ از ۱۵ درصدی که طبق قانون باید از میزان وصول حقوق دولتی به استان بازگردانده شود، تنها ۷ میلیارد تومان آن بازگردانده شد.

زارعی کوشا ادامه داد: بعد از پیگیری های انجام شده و احقاق این حق، از میزان حقوق دولتی وصول شده در سال گذشته از معادن استان، ۴۴ میلیارد تومان بازگردانده شد.

وی یادآور شد: واحدهای معدنی مسئولیت های اجتماعی برعهده دارند و موظفند در مناطقی که مستقر هستند خدمات لازم را به مردم آن ناحیه ارائه دهند.

کد خبر 2764993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha