کشته شدن 5 عضو PKK از جمله یک سوری در کردستان عراق و ماردین

سرویس ترکیه - در عملیات روز گذشته وزارت دفاع و وزارت کشور ترکیه 3 تن از اعضای PKK در ماردین و 2 تن دیگر در کردستان عراق کشته شدند؛ یکی از این افراد تبعه سوریه بود.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه ای از کشته شدن 2 تن از اعضای PKK در منطقه عملیاتی موسوم به پنجه قفل در شمال کردستان عراق خبر داد. 

همزمان با این عملیات، عملیات دیگری توسط وزارت کشور ترکیه در نصیبین ماردین انجام شد. علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه در اطلاعیه ای از کشته شدن 3 تن از اعضای PKK در نصیبین خبر داد.

بنا بر این اطلاعیه که از سوی رسانه های دولت ترکیه نیز بازنشر شد، در عملیات انجام شده در مناطق روستایی شهرستان نصیبین در استان ماردین، 3 نفر از اعضای PKK که یک نفر در بولتن سبز و یک نفر دیگر نیز در بولتن خاکستری قرار داشتند، خنثی شدند.

به گفته وزیر کشور، تیم‌های ویژه عملیاتی متشکل از نیروهای ویژه ژاندارمری، کماندوهای ژاندارمری و گارد محلی در عملیات انجام شده در منطقه باگوک در شهرستان نصیبین استان ماردین شرکت داشتند.

در این عملیات که با پشتیبانی پهپادهای بمب افکن فرماندهی نیروی هوایی و فرماندهی ژاندارمری، همراه بود، یکی از اعضای PKK به نام دلیل بال که در فهرست سبز تحت تعقیب بود و عضو دیگر PKK به نام اسلام اؤلچای در فهرست خاکستری تحت تعقیب پلیس جان خود را از دست دادند.

همچنین فردی به نام رامان لقمان با ملیت سوری از اعضای PKK نیز در همین عملیات جان خود را از دست داد. 

بنا بر این اطلاعیه افراد مذکور در 10 عملیات علیه نیروهای ترکیه در بین سال‌های 2015 تا 2023، باعث کشته شدن 2 نیروی نظامی و 2 غیرنظامی و مجروح شدن 14 نطامی ترکیه شده اند.

کد خبر 2765126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha