هزار و 713 روستای کردستان کتابخانه ندارد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج خبرداد و گفت: تلاش می کنیم این پروژه در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.

به گزارش کرد پرس، معصومه حسنی خونسار در بازدید از پروژه ساخت کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش سنندج، گفت: کلنگ احداث کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش از سال ۱۳۹۰ زده شده و مجری اجرای طرح اداره کل راه و شهرسازی است.

وی اظهار کرد: این پروژه دارای ۸۴۰ متر مساحت و ۳۲۰ متر زیربنا است که با تکیمل و تجهیز آن، بخشی از نیازهای فرهنگی روستای سراب قامیش به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی مرتفع می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان، افزود: از این تعداد بیشترین تعداد در شهرستان های سنندج و کامیاران قراردارد.

حسنی خونسار با بیان اینکه کردستان یک استان فرهنگی بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در سفر تاریخی خود بر فرهنگی بودن این استان تاکید داشتند، ادامه داد: از این رو توسعه شاخص های کتابخوانی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد.

وی توسعه کتابخانه های عمومی را نیازمند حمایت مسئولان دانست و یادآور شد: کتابخانه های عمومی از مهمترین ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند که باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است و علاقمندان می توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن ها بهره مند شوند.

حسنی خونسار زیربنای کتابخانه های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: هم اکنون نزدیک به ۵۲ هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

کد خبر 2765164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha