مسرور بارزانی: از نخست وزیر عراق می خواهم موضع جدی در خصوص حمله گروههای غیرقانونی به اقلیم کردستان اتخاذ کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر اقلیم کردستان از نخست وزیر عراق خواست گام های عملی برای توقف و مجازات گروه هایی که به اقلیم کردستان حمله می کنند، بردارند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان درباره حملات پهپادی به اربیل در بیانیه ای اعلام کرد: «ما نگرانی عمیق خود را نسبت به حمله تروریستی شب گذشته به مقر پیشمرگه در شمال شرقی اربیل ابراز می کنیم. من حمله نیروهای غیرقانونی و همدستان آنها را به شدت محکوم می کنم».

رئیس دولت اقلیم کردستان افزود: «ما به خوبی متوجه بازی هایی هستیم که قانون شکنان پشت آن هستند و حق این را داریم که از مردم خود دفاع کنیم».

مسرور بارزانی لازم می داند که دولت فدرال باید هرگونه حمله به اقلیم کردستان را حمله به کل عراق بداند، موضع جدی اتخاذ کند و به صورت عملی پاسخ دهد.

وی همچنین گفت: «عدم اقدام لازم، شبه نظامیان را تشویق می کند تا تجاوز بیشتری کنند، آنها از پول و سلاح های دولتی برای حمله به اقلیم کردستان، بی ثبات کردن کل منطقه و ایجاد جنگ و درگیری در سرزمینی که شاهد خونریزی های زیادی بوده است استفاده می کنند».

نخست وزیر اقلیم در پایان پیام خود از محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق خواست تا اقدامات لازم را برای توقف این حملات، مجازات گروه ها و کنترل مناطق مورد استفاده این حملات انجام دهد.

کد خبر 2765194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha