اطراف فرودگاه بین المللی اربیل بار دیگر مورد هدف قرار گرفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع امنیتی در استان اربیل اعلام کرد: «روز سه شنبه بار دیگر پایگاه نیروهای آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل مورد حمله پهپادی قرار گرفت که توسط یک سامانه پدافند هوایی منهدم شد».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، به گفته یک منبع امنیتی، روز سه شنبه پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل توسط یک پهپاد مورد حمله قرار گرفت، اما سامانه پدافند هوایی نیروهای آمریکا با آن پهپاد مقابله کرد و قبل از برخورد به هدف منهدم شد.

در همین حال، یکی از شاهدان در اربیل گفت که صدای مهیبی در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل هنگام سقوط پهپاد شنیده شده است.

شب یکشنبه نیز یک گروه مسلح نزدیک به (مقاومت اسلامی در عراق) از طریق یک پهپاد بمب افکن به پایگاه نیروهای آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل حمله کرد.

پس از این حادثه، نیروی ضد ترور کردستان CT (پارتی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در شب ۳۱ (دسامبر/۱۲) ۲۰۲۳ ساعت ۱۶:۵۴، یک پهپاد بمب‌افکن که توسط شبه نظامیان غیرقانونی، پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل را هدف قرار داده بود، منهدم شد و سقوط کرد.

کد خبر 2765210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha