مؤثرترین کارت فشار کردها، اتحاد میان سرانشان در چارچوب عراق فدرال است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون رئیس فراکسیون اتحادیۀ میهنی کردستان در مجلس نمایندگان عراق گفت: بزرگترین کارت فشار کردها اتحاد و همصدایی میان سرانشان است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خلک، کریم شکور معاون رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق گفت: «ما در چارچوب یک دولت فدرال هستیم، باید از کارت فشار خود استفاده کنیم، قوی ترین کارت کردها نیز وحدت میان رهبران و احزاب سیاسی آنها در برابر بغداد است، در کنار این اتحاد می توان از کارت خارجی برای اعمال فشار بر بغداد استفاده کرد».

کریم شکور، معاون رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی افزود: «من عقب نشینی را راه حل نمی دانم زیرا اولاً فکر نمی کنم عقب نشینی بر دولت عراق تأثیر بگذارد، ثانیا بالفرض عقب نشینی کردیم پس آن چه می توانیم بکنیم و گزینۀ دیگر ما چیست؟! آن زمان که سنی ها کنار کشیدند، ضربه سختی خوردند ضمنا اگر از دولت خارج شویم آیا همه با هم به عنوان کرد خارج می شویم؟ زیرا جنبش نسل نو هشت یا نه نماینده دارد، آنها در هیچ کاری با ما همراه نیستند، حتی در کافه تریا هم نه فقط با ما بلکه با هیچ حزب کرد دیگری نمی نشینند».

اظهارات کریم شکور در پاسخ به سخنان شوان کلاری، دبیر فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق بوده است. شوان کلاری پیشنهاد کرده بود که کردها از کارت فشار خود در برابر بغداد استفاده کنند و ایجاد مانع در خصوص انتخاب رئیس مجلس و خروج از ائتلاف دولت را به عنوان راهکارهایی پیشنهاد کرده بود.

کد خبر 2765253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha