زکات در همان محل جمع آوری شده برای نیازمندان هزینه می شود

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: زکات در همان محل جمع آوری شده با نظارت خیران و معتمدین برای نیازمندان هزینه می شود.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی در جلسه شورای زکات شهرستان سقز، گفت: با کمک زکات جمع آوری شده می توانیم در جهت توانمندکردن خانواده های نیازمند با هم افزایی منابع این نهاد و کمک های دولتی بهره مند شویم.

وی افزود: در جهت اجرای این طرح می توانیم از شهرستان سقز شروع کنیم و در چند روستا یا دهستان طرح های ویژه بر اساس نیاز منطقه اجرا کنیم تا نیازمندان از آن بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اظهار کرد: پرداخت زکات عدالت اجتماعی را در جامعه اسلامی برقرار می کند و هم از نظر مادی به نیازمندان کمک می شود و از نظر معنوی نیز در کنار پاک کردن مال و دارایی، برادری و محبت را در بین مردم بیشتر می کند.

طوسی با بیان اینکه ما در کمیته امداد در مقابل شفاف سازی کمک های مردمی جمع آوری شده مسئولیم، ادامه داد: امسال ۲۳۰ میلیارد تومان کمک مردمی در سطح استان جمع آوری شده است.

وی یادآور شد: از این مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به صورت کاملا مردمی و خودجوش از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری و توسط معتمدان و خیران در همان محلات برای نیازمندان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه ۳۶ میلیارد تومان آن از طریق حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز شده،  بیان کرد: ۳۲ کمک های خیران و مسئولین در مناسبت های مختلف بوده و ۵۴ میلیارد تومان نیز زکات جمع آوری شده امسال بوده است.

طوسی گفت: از این مبلغ زکات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب این نهاد واریز و برای نیامندان هزینه شده و مابقی مبلغ توسط معتمدین و خیران در سطح روستاها و محل جمع آوری شده توزیع شده است.

کد خبر 2765281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha