از ۲۱ هزار پرونده صلاحیت ۱۱ هزار نفر تایید شد/ ۲۶ نفر از نماینده های فعلی رد صلاحیت شدند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره بیش از 21 هزار پرونده از واجدین شرایط در هیات‌های نظارت استانی مورد بررسی قرار گرفت که بیش از 52 درصد واجدین شرایط تایید صلاحیت شدند.

به گزارش کرد پرس، هادی طحان نظیف در بخشی از صحبت هایش در یک برنامه تلویزیونی  از ارسال نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور خبر داد.
وی گفت: بر اساس قانون فرصت 50 روزه هیئت های نظارت استانها به پایان رسیده و نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور ارسال شد و بر اساس قانون وزارت کشور دو روز فرصت دارد که نتایج را از طریق فرمانداری ها به داوطلبان ابلاغ کند. 

وی افزود: در این دوره بیش از 21 هزار پرونده از واجدین شرایط در هیات‌های نظارت استانی مورد بررسی قرار گرفت که بیش از 52 درصد واجدین شرایط تایید صلاحیت شدند.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: بر همین اساس بیش از 11 هزار نفر تایید صلاحیت شدند که این رقم نسبت به دوره قبل (تعداد افرادی که در هیات‌های نظارت استانی تایید صلاحیت شدند) دو برابر است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اعلام کرد که 38 درصد از متقاضیان با عدم تایید روبرو شدند و تنها کمتر از 2 هزار نفر صلاحیت‌ شان احراز نشد که کمتر از 10 درصد داوطلبان است.

 طحان‌ نظیف ادامه داد: بنابراین به ازای هر کرسی مجلس 38 نفر تایید صلاحیت شدند که در حوزه‌های انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت.

وی همچنین یادآور شد: از 275 نماینده  فعلی مجلس که در انتخابات پیش رو ثبت نام کردند تنها 26 نفر آنها تایید صلاحیت نشدند. که این تعداد به نسبت دوره گذشته کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در دوره قبل در این مرحله یعنی بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت استانی 90 نفر رد صلاحیت شده بودند که البته پس از مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان این تعداد به 75 نفر کاهش پیدا کرد.

طحان نظیف درباره نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما چه در ستادمان در تهران و چه در تمام مناطق کشور بالای 4 هزار ملاقات با داوطلبان انجام دادیم و طی دعوتی که از افرادی صورت گرفت که البته حضور افراد در ستادها نیز اختیاری بوده، اگر نکته ای،‌ گزارشی یا استعلامی درباره آنها به هیئت های نظارت رسیده با خود این افراد مطرح کنیم و پاسخ آنها درباره این مستندات را بشنویم. ما تاکید داشتیم بر اساس قانون انتخابات و راهبرد ابلاغی رهبر انقلاب این موارد به دقت انجام شود. 

کد خبر 2765319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha