کاهش قیمت مسکن در اربیل به علت حملات پهپادی اخیر

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک کارشناس اقتصادی در اقلیم آشکار کرد که به دلیل حملات پهپادی مداوم به شهر اربیل که تقریباً به صورت هفتگی از یک ماه پیش انجام می شود، قیمت مسکن در این شهر نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، عثمان کریم، اقتصاددان در مصاحبه با "بغداد الیوم" اعلام کرد: «بحران اقتصادی اخیر باعث فلج شدن تقریباً کامل بازار مسکن در اربیل شده است، بازار املاک در اربیل مدتی است که به دلیل کمبود نقدینگی و ترس سرمایه گذاران بی ثبات بوده است».

وی همچنین افزود: «حملات موشکی و پهپادی اخیر به اربیل باعث کاهش بیشتر در بازار مسکن شده است و به علت ترس تجار از سرمایه گذاری، بازار املاک به طور کامل فلج شده است، زیرا اربیل مرکزی باثبات برای شهروندان استان‌های مرکزی و جنوبی عراق بود، اما این حملات باعث ترس بیشتر مردم شده است و دیگر نمی خواهند در اربیل ملک و مال خریداری کنند».

این کارشناس همچنین بیان کرد: «بیش از یک ماه است که نیروهای "مقاومت اسلامی عراق" هر هفته حملات موشکی و پهپادی را به اربیل انجام می دهند و پایگاه هوایی و فرودگاه این شهر را که مرکز حضور نیروهای آمریکایی و خارجی است، هدف قرار می دهند».

علاوه بر کارکنان دیپلماتیک در عراق، آمریکا حدود 2500 سرباز در این کشور دارد که به گفته خودشان، هدف آنها مشاوره و کمک به نیروهای عراقی است.

یکشنبه گذشته، دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که مقر نیروهای پیشمرگه در استان اربیل با دو پهپاد توسط دو نیروی غیرقانونی مورد حمله قرار گرفته است. دولت اقلیم در بیانیه ای بغداد را مسئول مقابله با این حملات تروریستی دانسته است.

کد خبر 2765325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha