مرکز آموزشی علمی کاربردی جهان فولادغرب افتتاح شد

سرویس کرمانشاه _ مرکز آموزشی علمی کابردی جهان فولاد غرب با حضور معاون اقتصادی استاندار، رئیس دانشگاه علمی کاربردی و رئیس هیئت مدیره گروه شُکری در ساختمان این دانشگاه واقع در گروه شُکری افتتاح شد.

به گزارش کردپرس؛ رئیس هیئت مدیره گروه شُکری درمراسم افتتاح رسمی مرکز آموزشی جامع علمی کاربردی جهان فولادغرب نزدیکی دانشگاه و صنعت را ازجمله اهدافی عنوان کرد که طی چند سال اخیر ازطریق ارتباط با دانشگاه های مختلف به دنبال آن بوده است.

جهانبخش شکری گفت: متاسفانه تاکنون شرایط مهیا نبود یا دانشگاه‌ها تمایل به همکاری نداشتند یا دانشجویان رغبت استفاده از کارگاههای واحدهای تولیدی را نداشتند اما امروز با راه اندازی مرکزآموزشی علمی کاربردی آرزویی که داشتم به ثمر نشست.

وی با اظهار امیدواری از اینکه دانشجویان آموزش دیده می‌توانند مستقیم جذب بازار کار شوند اظهار کرد: مسیری که ما اکنون طی میکنیم بهترین مسیری است که هدف‌های اصلی ما که تربیت دانشجویان از لحاظ تئوری و عملی و جذب آنان به بازار کاراست را پوشش می‌دهد.

شکری با بیان اینکه متاسفانه دانشجویانی که از دانشگاهها فارغ التحصیل می‌شوند به دلیل فقدان تجربه و مهارت به راحتی جذب بازار کار نمی‌شوند تصریح کرد: این امکانات در این مجموعه ایجاد شده و ما به زودی نتایج آن را خواهیم دید. در چند سال آینده درهمین دانشگاه افراد متخصص و با تجربه‌ای را به جامعه تحویل خواهیم داد که ثمره آن برای استان و کشور می‌باشد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز بیان داشت: هر بار که در کرمانشاه از اولین‌ها یاد می‌کنیم نام گروه شکری به میان می‌آید.

عبدالوحید محمدی افزود: ما همیشه به دنبال پیوند دانشگاه و صنعت بودیم اما اینجا پا را فراتر گذاشته دانشگاه و صنعت درهم تنیده شدهاند که آخرین نسل از دانشگاه که در دنیا شکل می‌گیرد بر اساس این مدل است.

وی با بیان اینکه این اولین علمی سازی و صنعتی سازی است که به معنای واقعی کلمه اتفاق می‌افتد گفت: تدوین دانشگاه و صنعت در کنار هم برکات زیادی دارد که در آینده آن را خواهیم دید.

محمدی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری بخش خصوصی برای تاسیس چنین واحد دانشگاهی اصلاً کار راحتی نیست گفت: گروه صنعتی شکری همواره دربسیاری از کارها پیش قدم بوده اند اکنون به واسطه خط شکنی حضور در بورس توسط گروه شکری اکثر بخش‌های خصوصی به این کار رغبت نشان می‌دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه علت آمار بالای بیکاری در استان را فقدان مهارت و نیروی کار دانست و گفت: وقتی سرمایه‌گذاران بزرگی چون گروه شکری که ستون فقرات اقتصادی استان هستند می خواهند پروژه توسعه‌ای را جلو ببرند هنگام جذب نیرو با نبود نیروی کار ماهر مواجه شده و ناچارند نیروی اصلی را از خارج از استان جذب کنند.

محسن دارابی با بیان اینکه گروه شکری بار دیگر پیش قدم شده و این مورد را چون بسیاری دیگر از کارها به سامان رسانده‌اند گفت: بخشی از دانشجویان این دانشگاه از پرسنل گروه صنعتی شکری می‌باشند وعده‌ای به صورت آزاد شرکت کرده‌اند که یقیناً خروجی آن تبدیل به یک عده نیروی کار ماهر خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه این اتفاق در سایر مجموعه‌های دیگر چون پتروشیمی و گسترش سوخت سبز انجام شودگفت: امیدوارم روزی جوانان استان ما عدهای نیروی کار ابزار به دست باشند که در آینده استان اثرات خوبی را محقق کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه نیز در این آیین خاطرنشان ساخت: بر اساس داده مرکز آمار ایران که چند روز قبل منتشر شد نزدیک به ۴۳درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که این عدد بسیار چشمگیر است.

سلیمان شفیعی این دادهها را نشان دهنده آن دانست که معضل اشتغال هنوز حل نشده و گفت: وضعیت اشتغال متاثر از چند متغیر است که یک متغیر این است که رشته های اصلی دانشگاهها مهارت محور نیستند و دیگری کارفرمایان و صاحبان مشاغل برنامه مشخصی برای اشتغال ندارند.

به گفته وی بنمایه دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارتی است به عبارتی هر رشته معطوف به یک شغل است بر خلاف سایر رشته‌ها که اکثراً شغل محور نیستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: ما به دنبال آن بودیم که خلاء اشتغال را از طریق ایجاد رابطه بین دانشگاه وصنعت پوشش دهیم بنابراین اولین صنعت را فولاد در نظر گرفته و با همکاری و درایت جناب شکری توانستیم دانشگاه را با صنعت آشتی دهیم.

وی تصریح کرد: نکته دیگر که ما به دنبال آن بودیم تضمین اشتغال بود یعنی ما نمی‌خواهیم آموزش بدون هدف انجام دهیم کلید واژه تضمین اشتغال سال گذشته مطرح شد و ما زمینه اشتغال۳۶۰ مورد را برای ۴ سال آینده در نظر گرفتیم در همین

رابطه ما به سراغ صنایع دیگر مثل خودرو برق و پتروشیمی رفته و آنها را نیز پای کار آوردیم.
شفیعی با تاکید بر اینکه اشتغال واقعی در همین مدل‌ها پیاده می‌شود گفت : ۲۱۰۰ نفر برای ۴ سال آینده در نظر گرفته‌ایم که بخش عمده آن مربوط به فولاد است.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به گروه صنعتی شکری که امروز۱۳دی ماه به صورت رسمی افتتاح شد ازابتدای این ترم کارخود را آغاز کرده است.

مصطفی احمدیپور با بیان اینکه فاصله بین دانشگاه و صنعت، خود را در تجربه نفرات و در علم و تخصص پرسنل نشان می‌دهد گفت: مجموعه گروه شکری که وارد سومین دهه از فعالیت خود در زمینه فولاد می‌شود با سه هدف اقدام به تاسیس دانشگاه نموده است.

وی افزود: بنابر تیزبینی و آینده نگری جناب شکری مبنی بر اینکه بخشی از پرسنل مجموعه که تکنولوژی فولاد را وارد استان کردند عنقریب بازنشسته می‌شوند و این موضوع ما را در دو سه سال آینده با یک خلل جدی روبرو خواهد کرد، بنابراین انتقال دانش و تجربه نسل اول مهندسین گروه به نسل جدید اساسی‌ترین هدف از ایجاد دانشگاه بود.

احمدی‌پوربا تاکید بر شروع کار دانشگاه در ترم جاری اظهارداشت: دانشگاه کار خود را در ترم اول با سه رشته آغاز نمود که با همکاری مرکز دانشگاه برای ترم دوم سه رشته مهم دیگر که مورد نیاز صنعت استان است ازجمله: بهداشت حرفه‌ای، نقشه‌کشی صنعتی و برق صنعتی در ترم بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد.

مدیرعامل جهان فولادغرب با اشاره به لزوم بازآموزی و توانمندسازی پرسنل تصریح کرد : تصمیم گرفتیم بر مبنای نیاز خودمان تعریف کنیم که به چه تخصصی نیاز داریم و با استفاده از دادههایی که خودمان تعریف کردیم اقدام به آموزش پرسنل کنیم ما در این راستا با دانشگاههای مختلفی وارد مذاکره شدیم تا در نهایت به این نکته رسیدیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی به خواسته‌ها و اهداف ما نزدیکتر است.

وی از آموزش و جذب دانشجویان تربیت شده در دانشگاه با هدف ایجاد اشتغال برای دانشجویان به عنوان سومین هدف تاسیس دانشگاه نام برد.

مدیرعامل جهان فولادغرب گفت: ایجاد رابطه واقعی بین دانشگاه و صنعت با تاسیس مرکز آموزشی جامع علمی کاربردی گروه صنعتی شکری نقطه عطفی در تاریخ استان است که ما می‌خواهیم این الگو در تمامی صنایع استان و بخش‌ها تحقق پیدا کند.

کد خبر 2765330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha